BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Muzykoterapia w przedszkolu (II)
Instytucja:
Data: [1997]
Badacz: Izabela Dębicka, Barbara Smoleńska-Zielińska
Abstrakt:

Doniesienie zawiera opis wyników badania, którego metodologię przedstawiono w pierwszej części raportu (Muzykoterapia w przedszkolu). W wyniku badania zaobserwowano korzystne zmiany w zachowaniu dzieci z cechami zahamowania i nadpobudliwości już po kilku zajęciach – odpowiednie pobudzanie do działania i obniżanie nadmiernej aktywności; w toku dalszych zajęć zauważono dalsze pozytywne zmiany, uczniowie szczególnie polubili grę na instrumentach oraz zadania z elementami pantomimy i psychodramy; w ostatnim etapie spotkań zauważono u dzieci większe zainteresowanie przebiegiem lekcji i zaangażowanie w trakcie ćwiczeń. Stwierdzono, że istnieje możliwość zastosowania elementów muzykoterapii na zajęciach muzyki w przedszkolu; odpowiednio dobrane ćwiczenia mogą pełnić funkcje dydaktyczne, wychowawcze i terapeutyczne, są korzystne w pokonywaniu wewnętrznych barier i blokad u członków grupy, dzieci stają się dojrzalsze emocjonalnie, świadome przeżyć własnych i innych osób; ćwiczenia wpływają na integrowanie się grupy.
 

Deskryptory TESE: muzyka, edukacja przedszkolna, rozwój dziecka, dziecko, terapia
TESE descriptors: music, pre-primary education, child development, child, therapy
Publikacje:
  • Dębicka, I. (1997). Muzykoterapia w przedszkolu (II). Wychowanie Muzyczne w Szkole, 4, 170-178.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"