BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zagadnienia oceniania szkolnego. Z perspektywy nauczycieli
Data: [1996]
Badacz: Marta Janik, Barbara Karolczak-Biernacka
Abstrakt:

W badaniu wzięło udział 70 nauczycieli pracujących w szkołach podstawowych oraz 70 nauczycieli ze szkół średnich. Respondentów zapytano, od czego zależą oceny, które otrzymują uczniowie. Ogólną opinię o uczniu wskazało 65,7% nauczycieli SP i 25,7% nauczycieli SŚr, osobę nauczyciela odpowiednio 31,4% i 18,6%, czystą wiedzę ucznia 100% badanych z obu grup, nastrój nauczyciela odpowiednio 14,3% i 17%, a trafienie ucznia w upodobania nauczyciela 7,1% nauczycieli SŚr. 81,4% badanych z SP i 87,1% z SŚr stwierdziło, że na oceny otrzymywane przez ucznia nigdy nie ma wpływu chwilowa atmosfera. Większość nauczycieli SP preferowała uczniów mniej zdolnych, ale zdyscyplinowanych, usłużnych, podporządkowujących się autorytetowi nauczyciela. Z kolei większość badanych SŚr wolała, gdy uczeń jest bardzo zdolny, niezdyscyplinowany, nieusłużny i niepodporządkowujący się autorytetowi nauczyciela.

Deskryptory TESE: nauczyciel, ocenianie, postawa wobec szkoły, efekt uczenia się, konflikt, relacja nauczyciel – uczeń
TESE descriptors: teacher, marking, attitude towards school, learning outcome, conflict, teacher-student relation
Publikacje:
  • Karolczak-Biernacka, B. (1997). Zagadnienia oceniania szkolnego. Z perspektywy nauczycieli. Edukacja, 2, 49-65.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"