Obserwuj
Tytuł badania: |
Program Rozwoju Edukacji na Obszarach Wiejskich na lata 2008-2013 |
Instytucja: |
|
Data: |
2008 – 2013 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Doniesienie przedstawia dane dotyczące rozwoju edukacji na wiejskich obszarach. Przyjęto, że obszary wiejskie to tereny położone poza granicami administracyjnymi miast oraz tereny miejskie poniżej 5 tysięcy mieszkańców. Diagnoza stanu edukacji za wyżej wymienione lata jest następująca: odnotowuje się niski poziom kwalifikacji zawodowych, a tym samym i wykształcenia osób zamieszkujących tereny wiejskie biorące udział w badaniu. Ponadto zaznaczyły się duże dysproporcje w upowszechnieniu edukacji przedszkolnej pomiędzy terenami wiejskimi a miejskimi. Dodatkowo na wsiach stwierdzono większe trudności w dostępie do edukacji oraz do nowoczesnych technologii teleinformatycznych (komputer, internet, multimedialne pomoce naukowe; TIK). Oprócz części sprawozdawczej w doniesieniu zawarty jest program/strategia rozwoju edukacji na lata 2008-2013 (cele strategiczne, operacyjne; sposób finansowania, harmonogram działań). |
Deskryptory TESE: |
technologia informacyjno-komunikacyjna, Internet, edukacja przedszkolna, dziecko, źródło finansowania, posiłek szkolny, szkoła |
TESE descriptors: |
ICT, Internet, pre-primary education, child, source of funding, school meal, school |
Publikacje: |
- Ministerstwo Edukacji Narodowej. (2008). Program Rozwoju Edukacji na Obszarach Wiejskich na lata 2008-2013. Pobrane z http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fbip.men.gov.pl%2Fmen_bip%2Fprogramy_projekty%2Fpprew_2008-2013.pdf&ei=WwdrVMmuJ4r7ywOsqoCACQ&usg=AFQjCNGoRB6uTy5lRlchKWg1lYDHqH7KCA&bvm=bv.79908130,d.bGQ
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.