Obserwuj
Tytuł badania: |
Program "Uczenie się przez całe życie". Raport 2010 |
Projekt badawczy: |
- Uczenie się przez całe życie
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Kolejne lata cyklu: |
2010
2011
|
Typ badania: |
międzynarodowe, cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
2010 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Przedmiotem raportu jest program Uczenie się przez całe życie, którego jednym z założeń jest m.in. poprawa jakości, atrakcyjności i dostępności ofert w zakresie uczenia się przez całe życie w państwach członkowskich. Podstawowe cele pomagają realizować takie programy i inicjatywy wspomagające jak: COMENIUS (edukacja szkolna), ERASMUS (szkolnictwo wyższe), LEONARDO DA VINCI (kształcenie i szkolenie zawodowe), GRUNDTVIG (edukacja dorosłych), wizyty studyjne (akcja zdecentralizowana programu międzysektorowego). W 2010 r. spłynęło 3645 aplikacji w ramach programu COMENIUS (zaakceptowano 1652 wnioski). W ramach programu LEONARDO DA VINCI zaakceptowano 104 wnioski projektów staży dla uczniów, 19 projektów staży dla osób na rynku pracy, 70 projektów wymiany doświadczeń. Do najczęściej wybieranych tematów wizyt studyjnych wśród polskich uczestników zaliczono: kluczowe kompetencje dla wszystkich, w tym kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość (62), czy zwiększanie dostępności, równości, jakości i efektywności edukacji i szkoleń (38). |
Deskryptory TESE: |
Erasmus, współpraca międzynarodowa, współpraca, Europa, uczenie się, uczenie się przez całe życie |
TESE descriptors: |
Erasmus, international cooperation, cooperation, Europe, learning, lifelong learning |
Publikacje: |
- Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. (2010). Program "Uczenie się przez całe życie". Raport 2010. Pobrane z http://www.frse.org.pl/publikacje
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.