Obserwuj
Tytuł badania: |
Erasmus w Polsce w roku akademickim 2007/2008 |
Projekt badawczy: |
- Uczenie się przez całe życie
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Kolejne lata cyklu: |
2007
2008
2009
2010
2011
2012
|
Typ badania: |
międzynarodowe, cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
2007 – 2008 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
W raporcie pokazano zestawienia statystyczne na temat Erasmusa, czyli najpopularniejszego programu Unii Europejskiej w zakresie współpracy międzynarodowej z etapu szkolnictwa wyższego. Raport zawiera dane dotyczące polskiego uczestnictwa w Erasmusie na tle innych krajów europejskich biorących w nim udział. Dane zestawiono na podstawie informacji pozyskanych z Komisji Europejskiej oraz ze sprawozdań końcowych składanych przez poszczególne uczelnie wyższe do Narodowej Agencji programu Uczenie się przez całe życie. W roku akademickim 2007/2008 odnotowano: 12 854 wyjazdy studentów, 4446 przyjazdów zagranicznych studentów, 2460 wyjazdów nauczycieli akademickich w celu prowadzenia zajęć w zagranicznych uczelniach, 651 wyjazdów pracowników uczelni na szkolenia, 1596 przyjazdów nauczycieli akademickich w celu prowadzenia zajęć w polskich uczelniach, 155 przyjazdów pracowników zagranicznych uczelni na szkolenia w Polsce. Do uczelni wyższych, które wysłały w ramach wymiany międzynarodowej najwięcej swoich studentów, należą: Uniwersytet Warszawski (1097), Uniwersytet Jagielloński (865), Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (856). Biorąc pod uwagę wyjazdy pracownicze, najczęstszą wymianę prowadziły takie uczelnie jak: Uniwersytet Warszawski (123), Uniwersytet Łódzki (121), Uniwersytet Wrocławski (105). |
Deskryptory TESE: |
Erasmus, kompetencje, studia wyższe, student, mobilność studentów, doświadczenie zawodowe |
TESE descriptors: |
Erasmus, competence, higher education course, student, student mobility, professional experience |
Publikacje: |
- Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. (2009). Erasmus w Polsce w roku akademickim 2007/2008. Pobrane z http://www.frse.org.pl/publikacje
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.