Obserwuj
Tytuł badania: |
Program Uczenie się przez całe życie w Polsce |
Projekt badawczy: |
- Uczenie się przez całe życie
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Typ badania: |
międzynarodowe |
Instytucja: |
|
Data: |
2012 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Raport poświęcony jest programowi "Uczenie się przez całe życie", którego celem nadrzędnym jest m.in. wspieranie budowy europejskiego obszaru uczenia się przez całe życie. Raport przedstawia główne osiągnięcia Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w 2012 r. w związku z powyższym programem. Dla przykładu jednym z nich było: utrzymanie wysokiego stopnia zainteresowania programem oraz wysokiej skuteczności w dystrybucji i rozliczaniu środków europejskich. W 2012 r. złożono łącznie w pięciu programach (Comenius, Erasmus, Leonardo da Vinci, Grundtvig, wizyty studyjne): 6640 wniosków, z czego zaakceptowano 3349. Łączna kwota dofinansowania wyniosła 85 626 000 euro, natomiast budżet programu w 2012 r. wyniósł 85 626 000 euro. W raporcie przedstawiono także zestawienia statystyczne dotyczące każdego z wyżej wymienionych programów. Np. w ramach Comeniusa w 2012 r. zgłoszono 1233 wniosków w Wielostronnych Partnerskich Projektach Szkół (zaakceptowano 557), a także 1959 wniosków w Mobilności Szkolnej Kadry Edukacyjnej (zaakceptowano 1198). W programie Leonadro da Vinci oszacowano procentowy wskaźnik sukcesu w akcji Projekty mobilności. Największy wskaźnik sukcesu miało województwo śląskie: 71,4%. |
Deskryptory TESE: |
uczenie się, uczenie się przez całe życie, jakość kształcenia, edukacja, współpraca, współpraca międzynarodowa |
TESE descriptors: |
learning, lifelong learning, quality of education, education, cooperation, international cooperation |
Publikacje: |
- Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. (2012). Program Uczenie się przez całe życie w Polsce. Pobrane z http://www.frse.org.pl/publikacje
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.