BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Rola twórczości zawodowej nauczycieli w procesie rozwoju współczesnej szkoły
Data: 2008 – 2009
Badacz: Ewa Urbańska
Abstrakt:

Badaniem przeprowadzono w celu weryfikacji założenia, że doskonalenie zawodowe nauczycieli przyczynia się do rozwoju ich postaw twórczych. Próba liczyła 425 nauczycieli zatrudnionych w szkołach gimnazjalnych w województwie podkarpackim (dobór próby był wielostopniowy). Do zebrania materiału posłużono się Kwestionariuszem KANH-II S. Popka oraz autorską ankietą. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że wysoki poziom stenowy postawy twórczej uzyskało ponad 31% respondentów (45% osób osiągnęło poziom przeciętny, a 24,1% niski). Ustalono również, że niewiele więcej ankietowanych charakteryzowała postawa twórcza niż odtwórcza (różnice te nie były duże). Nie odnotowano istotnych zależności między twórczymi postawami nauczycieli a stosowanymi metodami nauczania oraz doskonaleniem zawodowym.

Deskryptory TESE: kreatywność, nauczanie, nauczyciel, zawód nauczyciela, szkoła, postawa
TESE descriptors: creativity, teaching, teacher, teaching profession, school, attitude
Publikacje:
  • Urbańska, E. (2014). Rola twórczości zawodowej nauczycieli w procesie rozwoju współczesnej szkoły. Kwartalnik Edukacyjny, 1, 55-61.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"