BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Rola trzech wymiarów przywiązania do organizacji na różnych etapach procesu podejmowania szkoleń
Typ badania: podłużne
Instytucja:
Data: [2014]
Badacz: Mariola Łaguna, Emilia Mielniczuk, Ewa Wuszt
Abstrakt:

Badanie o charakterze podłużnym składało się z dwóch etapów, pomiędzy którymi wystąpiła trzymiesięczna przerwa. W badaniu wzięło udział 202 respondentów, a w ankiecie przeprowadzonej po trzech miesiącach od pierwszego etapu uczestniczyło 187 osób. W badanej próbie było 110 kobiet i 92 mężczyzn. Wiek respondentów mieścił się w przedziale od 19 do 65 lat. 106 osób legitymowało się wyższym wykształceniem, 31 – zawodowym. Na podstawie wyników badania stwierdzono istotny związek między przywiązaniem trwania a wszystkimi etapami realizacji celu: intencją, planowaniem działań i działaniem. To oznacza, że im silniejsze jest przywiązanie pracownika typu trwania, tym mniejsza jest jego gotowość do uczestniczenia w szkoleniach w celu rozwijania własnych kompetencji. Istotne korelacje stwierdzono między przywiązaniem trwania a planowaniem i działaniem w dwóch grupach respondentów: ze stażem do 11 lat i od 12 do 45. W grupie pracowników o krótszym stażu pracy dała się zaobserwować korelacja (istotna statystycznie, dodatnia) między przywiązaniem afektywnym a intencją podjęcia szkolenia. Na podstawie wyników badania stwierdzono również, że przywiązanie afektywne nie sprzyja podejmowaniu działań szkoleniowych w organizacjach o średniej wielkości.

Author's Keywords: training, goals, organizational commitment
Deskryptory TESE: motywacja, pracobiorca, doskonalenie zawodowe w toku pracy, szkolenie praktyczne, kompetencje
TESE descriptors: motivation, employee, in-service training, practical training, competence
Publikacje:
  • Łaguna, M., Mielniczuk, E. i Wuszt, E. (2015). Rola trzech wymiarów przywiązania do organizacji na różnych etapach procesu podejmowania szkoleń. Polskie Forum Psychologiczne, 1, 47-61.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"