Tytuł badania: |
Poziom zadowolenia z lekcji wychowania fizycznego |
Instytucja: |
|
Data: |
[2013] |
Badacz: |
Sylwia Kamińska, Adam Kantanista |
Abstrakt: |
Przedmiotem badania były ogólna aktywność fizyczna uczniów oraz poziom ich zadowolenia z aktywności fizycznej podczas zajęć z wychowania fizycznego. Badaniem objęto 25 uczennic i 27 uczniów szóstej klasy szkoły podstawowej oraz 28 uczennic i 29 uczniów trzeciej klasy liceum ogólnokształcącego. Posłużono się metodą sondażu diagnostycznego, a w jej ramach techniką ankiety. Respondentów pytano o podejmowanie aktywności fizycznej, na którą przeznaczali co najmniej 60 minut dziennie w tygodniu poprzedzającym badanie i w typowym tygodniu. 12% uczennic i 37% uczniów wykazywało zadowalający poziom aktywności fizycznej; niewielu uczniów podejmowało bardzo małą albo zerową aktywność w tym zakresie. W drugim etapie edukacji to dziewczęta bardziej niż chłopcy były zadowolone z aktywności fizycznej. Z kolei wśród licealistów zadowolenie deklarowało 68,8% dziewcząt i 48% chłopców. Wśród uczennic szkoły podstawowej zauważono, że im wyższy był ich poziom zadowolenia z aktywności fizycznej, tym częściej tę aktywność podejmowały. Wśród licealistek niski poziom zadowolenia z lekcji wychowania fizycznego wiązał się z najniższym poziomem podejmowanej aktywności fizycznej, nie stwierdzono jednak, by wzrost poziomu zadowolenia wpływał na większą częstotliwość podejmowania aktywności fizycznej w tej grupie. U chłopców uczęszczających do liceów stwierdzono wzrost częstotliwości podejmowania aktywności fizycznej przy większym poziomie zadowolenia z lekcji wychowania fizycznego. |
Deskryptory TESE: |
lekcja, ocenianie, jakość kształcenia, jakość nauczania, treści kształcenia, sprawność, sposób oceny |
TESE descriptors: |
lesson, marking, quality of education, teaching quality, content of learning, efficiency, evaluation method |
Publikacje: |
- Kamińska, S. i Kantanista, A. (2014). Poziom zadowolenia z lekcji wychowania fizycznego. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 3, 31-34.
|