BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Poziom zadowolenia z lekcji wychowania fizycznego
Instytucja:
Data: [2013]
Badacz: Sylwia Kamińska, Adam Kantanista
Abstrakt:

Przedmiotem badania były ogólna aktywność fizyczna uczniów oraz poziom ich zadowolenia z aktywności fizycznej podczas zajęć z wychowania fizycznego. Badaniem objęto 25 uczennic i 27 uczniów szóstej klasy szkoły podstawowej oraz 28 uczennic i 29 uczniów trzeciej klasy liceum ogólnokształcącego. Posłużono się metodą sondażu diagnostycznego, a w jej ramach techniką ankiety. Respondentów pytano o podejmowanie aktywności fizycznej, na którą przeznaczali co najmniej 60 minut dziennie w tygodniu poprzedzającym badanie i w typowym tygodniu. 12% uczennic i 37% uczniów wykazywało zadowalający poziom aktywności fizycznej; niewielu uczniów podejmowało bardzo małą albo zerową aktywność w tym zakresie. W drugim etapie edukacji to dziewczęta bardziej niż chłopcy były zadowolone z aktywności fizycznej. Z kolei wśród licealistów zadowolenie deklarowało 68,8% dziewcząt i 48% chłopców. Wśród uczennic szkoły podstawowej zauważono, że im wyższy był ich poziom zadowolenia z aktywności fizycznej, tym częściej tę aktywność podejmowały. Wśród licealistek niski poziom zadowolenia z lekcji wychowania fizycznego wiązał się z najniższym poziomem podejmowanej aktywności fizycznej, nie stwierdzono jednak, by wzrost poziomu zadowolenia wpływał na większą częstotliwość podejmowania aktywności fizycznej w tej grupie. U chłopców uczęszczających do liceów stwierdzono wzrost częstotliwości podejmowania aktywności fizycznej przy większym poziomie zadowolenia z lekcji wychowania fizycznego.

Deskryptory TESE: lekcja, ocenianie, jakość kształcenia, jakość nauczania, treści kształcenia, sprawność, sposób oceny
TESE descriptors: lesson, marking, quality of education, teaching quality, content of learning, efficiency, evaluation method
Publikacje:
  • Kamińska, S. i Kantanista, A. (2014). Poziom zadowolenia z lekcji wychowania fizycznego. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 3, 31-34.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"