Obserwuj
Tytuł badania: |
Liczą się nauczyciele. Raport o stanie edukacji 2013 |
Instytucja: |
|
Data: |
2013 |
Badacz: |
Piotr Bordzoł, Jolanta Choińska-Mika, Monika Czajkowska, Kamila Hernik, Małgorzata Kłobuszewska, Martyna Kobus, Agnieszka Kopańska, Jakub Lorenc, Karolina Malinowska, Krzysztof Mrozowski, Małgorzata Musialik, Aleksandra Oniszczuk, Margaryta Orzechowska, Barbara Ostrowska, Katarzyna Paczuska, Rafał Piwowarski, Urszula Poziomek, Jadwiga Przewłocka, Magdalena Rokicka, Michał Sitek, Magdalena Smak, Jacek Staniszewski, Klaudia Starczynowska, Magdalena Szpotowicz, Dominika Walczak, Andrzej Wichrowski, Zofia Zasacka |
Abstrakt: |
Raport przedstawia dane z wielu badań (np. TALIS 2013, TEDS-M 2008, Wizerunek nauczycieli, Psychospołeczne warunki pracy polskich nauczycieli, Badanie 6- i 7-latków na starcie szkolnym). Celem doniesienia jest zaprezentowanie stanu wykształcenia Polaków, w tym ich oczekiwań edukacyjnych i posiadanych umiejętności. Raport zawiera także dane na temat zasobów i uczestnictwa w edukacji formalnej, kwestii finansowania edukacji ze źródeł publicznych, wynagrodzenia nauczycieli (część pierwsza). Znajdują się tu także dane o rozwoju kompetencji nauczycielskich, w tym o awansie zawodowym, kierunkach zmian systemowych czy o czasie pracy tej grupy osób (część druga). W ostatniej części raportu są informacje na temat nauczycieli konkretnego przedmiotu: języka polskiego, matematyki, języków obcych, przedmiotów przyrodniczych, historii. |
Deskryptory TESE: |
nauczyciel, edukacja, zawód nauczyciela, szkoła, kompetencje |
TESE descriptors: |
teacher, education, teaching profession, school, competence |
Publikacje: |
- Instytut Badań Edukacyjnych. (2014). Liczą się nauczyciele. Raport o stanie edukacji 2013. Pobrane z http://eduentuzjasci.pl/publikacje-ee-lista/raporty/150-raport-o-stanie-edukacji/1052-raport-o-stanie-edukacji-2013-licza-sie-nauczyciele.html
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.