BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: O edukacji seksualnej w polskiej szkole
Typ badania: międzynarodowe
Data: [2014]
Badacz:
Abstrakt:

Doniesienie przedstawia analizę porównawczą Polski, Szwecji i Wielkiej Brytanii pod kątem edukacji seksualnej. Przytoczone są dane z międzynarodowych badań, z których wytyczne wskazują na fakt, że polskie wychowanie do życia w rodzinie jest na wysokim poziomie (typ A edukacji seksualnej według opisu Amerykańskiej Akademii Pediatrii). Wymieniony typ A odnosi się do wychowania do czystości, czyli propagowania nieużywania środków antykoncepcyjnych. Inaczej rzecz wygląda w porównywanych krajach, w których antykoncepcja jest zjawiskiem promowanym od 11. roku życia, a aborcja nie jest kwestią zakazaną. Procentowe zestawienia danych potwierdzają najniższą w Polsce liczbę zajść w ciążę, najniższy wskaźnik aborcji i przypadków zachorowalności na HIV/AIDS. Procent legalnie przerywanych ciąż przez nastolatki w wieku 15-19 lat wynosi w Polsce na 1000 nastolatek 0,02%, w Szwecji prawie 20%, w Wielkiej Brytanii prawie 19%. Liczba zdiagnozowanych przypadków HIV i AIDS na 100 000 mieszkańców w Polsce wynosi 3,2%, w Szwecji 4,66%, w Wielkiej Brytanii 10,63%.

Deskryptory TESE: treści kształcenia, edukacja, Polska, szkoła, wychowanie seksualne, wychowanie w rodzinie
TESE descriptors: content of learning, education, Poland, school, sex education, family education
Publikacje:
  • O edukacji seksualnej w polskiej szkole. (2014). Wychowawca, 6, 34.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"