BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Współpraca pogotowi rodzinnych z poradniami
Data: 2009 – 2011
Badacz: Jan Basiaga
Abstrakt:

W badaniu uczestniczyło 58 zawodowych rodzin zastępczych, w których wychowywało się 207 dzieci. W badaniu posłużono się metodą studium indywidualnych przypadków. 41,4% rodziców za bardzo dobrą uznało współpracę z poradniami lekarskimi; współpracę tę oceniło jako dobrą (poprawną) 17,2% respondentów, a jako złą 41,4%. 60,3% badanych rodzin wychowywało dziecko wymagające specjalistycznej opieki. 5 rodzin uznało za bardzo dobrą ich współpracę z poradniami specjalistycznymi, jako dobrą określiło ją 5,2% respondentów, a jako złą 86,2%. Rodzice najczęściej skarżyli się na dostępność usług świadczonych przez poradnie specjalistyczne, w tym m.in. na odległe terminy, które nie pozwalają im prawidłowo opiekować się dziećmi. 21 rodzin określiło ich współpracę z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi jako bardzo dobrą, 50% jako dobrą, a 13,8% jako złą. Rodzice nisko oceniający swoją współpracę z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi wskazywali na problem długiego okresu oczekiwania na diagnozę.

Deskryptory TESE: zdrowie, choroba, specjalne potrzeby edukacyjne, dzieci w placówkach opiekuńczych, niekorzystne położenie
TESE descriptors: health, illness, special educational needs, children in public care, disadvantaged background
Publikacje:
  • Basiaga, J. (2014). Współpraca pogotowi rodzinnych z poradniami. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 8, 48-54.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"