Abstrakt: |
Doniesienie traktuje o doświadczeniach Katedry Pedagogiki i Pedagogiki Społecznej Wyższej Szkoły Pedagogicznej Związku Nauczycielstwa Polskiego w Warszawie. Dane pochodzą m.in. z analiz porównawczych, badań dotyczących modelu kształcenia pedagogów pracy, a także z ewaluacji procesu kształcenia. Przeprowadzono badanie o charakterze ankietowym: Studenci specjalności pedagogika pracy. Miało ono na celu poznanie opinii badanych o programie kształcenia, efektywności i jakości nauczania, a także ich drodze rozwoju zawodowego. Analiza danych wykazała, że większość uczących się na wymienionym wyżej kierunku studiów to kobiety czynne zawodowo (68%), które dokształcają się, by być konkurencyjne na rynku pracy. Badania potwierdziły, że głównymi źródłami wiedzy o kierunku pedagogika pracy są rekomendacje innych studentów bądź absolwentów. Około 70% absolwentów wykorzystuje w swojej pracy zawodowej wiedzę nabytą podczas studiów na wspomnianym kierunku. |