Obserwuj
Tytuł badania: |
Kształcenie po szkole |
Projekt badawczy: |
- Bilans Kapitału Ludzkiego
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Instytucja: |
|
Data: |
2014 |
Badacz: |
Konrad Turek, Barbara Worek |
Abstrakt: |
Raport dotyczy badania instytucji i firm szkoleniowych, pracodawców oraz ludności. Badanie instytucji i firm szkoleniowych zrealizowano za pomocą wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI) oraz ankiety internetowej (CAWI). Łącznie przeprowadzono 4510 wywiadów. W badaniu ludności zastosowano wywiady osobiste (CAPI/PAPI). Dobór osób do próby miał charakter losowy. Łącznie przeprowadzono 17 600 wywiadów. W badaniu pracodawców posłużono się metodologią multi-mode: jednoczesnego osobistego, telefonicznego i internetowego kontaktu z respondentami. Analiza wyników pokazała, że 63% Polaków w ostatnim roku nie podniosła swoich kompetencji zawodowych. 34% osób zadeklarowało brak uczestnictwa w kursach, szkoleniach, warsztatach, praktykach. Do najczęstszych form kształcenia (jeśli w ogóle podjęto się tego przedsięwzięcia) zaliczono obowiązkowe kursy. Głównymi czynnikami motywującymi do dalszego kształcenia były: chęć poprawy umiejętności zawodowych (72%), wymóg pracodawcy (31%), rozwój zainteresowań (29%), chęć zdobycia certyfikatu/dyplomu (22%). Średnio co piąty pracodawca zamierzał ubiegać się o środki unijne na rozwój i doskonalenie pracowników (głównie z sektorów: edukacji, opieki zdrowotnej i pomocy społecznej oraz usług specjalistycznych). |
Deskryptory TESE: |
szkoła, edukacja, rynek pracy, pracodawca, kapitał ludzki |
TESE descriptors: |
school, education, labour market, employer, human capital |
Publikacje: |
- Turek, K. i Worek, B. (2015). Kształcenie po szkole. Pobrane z http://www.parp.gov.pl/index/main/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.