BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wykształcenie, praca, przedsiębiorczość Polaków
Projekt badawczy:
  • Bilans Kapitału Ludzkiego
pokaż badania
Instytucja:
Data: 2012
Badacz: Szymon Czarnik, Konrad Turek
Abstrakt:

W ramach badania przeprowadzono 17 600 wywiadów osobistych (CATI/PAPI). Response rate wyniósł 55%. Dobór osób w wieku produkcyjnym do próby miał charakter losowy, warstwowo-proporcjonalny. Dodatkowymi źródłami wiedzy były klasyfikacja zawodów (posłużono się wersją Międzynarodowego Standardu Klasyfikacji Zawodów z 2008 r.) oraz podział kompetencji. Wyniki badania pokazały, że trzech na czterech Polaków pracuje na umowę o pracę. Do najpopularniejszych branż działalności zaliczono: handel (22%), budownictwo (16%), przetwórstwo przemysłowe i działalność usługową (po 11%). Głównymi przeszkodami w prowadzeniu działalności były zbyt duże obciążenia podatkowe i uciążliwe przepisy prawne (razem: 41%). Biorąc pod uwagę wykształcenie Polaków, 84% badanych ukończyło uczelnię publiczną, a studia dzienne 69%. Najniższą stopę bezrobocia, a tym samym najwyższy wskaźnik zatrudnienia odnotowano wśród absolwentów studiów medycznych i inżynieryjno-technicznych.

Deskryptory TESE: edukacja, praca, Polska, przedsiębiorczość, rynek pracy, kapitał ludzki
TESE descriptors: education, labour, Poland, enterpreneurship, labour market, human capital
Publikacje:
  • Czarnik, S. i Turek, K. (2012). Wykształcenie, praca, przedsiębiorczość Polaków. Pobrane z http://bkl.parp.gov.pl/
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"