BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Polski rynek pracy – aktywność zawodowa i struktura wykształcenia
Projekt badawczy:
  • Bilans Kapitału Ludzkiego
pokaż badania
Instytucja:
Data: 2014
Badacz: Szymon Czarnik, Konrad Turek
Abstrakt:

Przedmiotem analizy była aktywność zawodowa i struktura wykształcenia ludności na polskim rynku pracy. Wyniki wygenerowano na podstawie badania ludności z 2014 r., w ramach którego przeprowadzono 17 600 wywiadów indywidualnych (CATI/PAPI). Dobór osób miał charakter losowy, warstwowy proporcjonalny. Wyniki wskazały na wzrost aktywności zawodowej na przestrzeni lat. Zauważono zależność: im wyższe wykształcenie, tym wzrastał poziom aktywności zawodowej (związek ten widoczny był zwłaszcza u kobiet). Najpopularniejszą formą umowy była umowa o pracę (73,4%). Biorąc pod uwagę wykształcenie wyższe, częściej posiadały je kobiety (24% kobiet, 14% mężczyzn). W drugim kwartale 2014 r. oszacowano stopę bezrobocia na 14,9%. Do głównych powodów poszukiwania pracy przez bezrobotnych zaliczono: zwolnienie z zakładu pracy (33%), chęć powrotu do pracy po przerwie (23%), chęć podjęcia pierwszej w życiu pracy (20%), potrzeba zarobienia dodatkowych pieniędzy (14%).

Deskryptory TESE: Polska, praca, rynek pracy, edukacja, zatrudnienie
TESE descriptors: Poland, labour, labour market, education, employment
Publikacje:
  • Czarnik, S. i Turek, K. (2015). Polski rynek pracy – aktywność zawodowa i struktura wykształcenia. Pobrane z http://www.parp.gov.pl/index/main/
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"