Obserwuj
Tytuł badania: |
Kogo kształcą polskie szkoły? |
Projekt badawczy: |
- Bilans Kapitału Ludzkiego
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Instytucja: |
|
Data: |
2013 |
Badacz: |
Krzysztof Kasparek, Mateusz Magierowski |
Abstrakt: |
Raport powstał na podstawie badania dwóch ostatnich roczników uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz analizy kierunków kształcenia. Uczniów przebadano techniką ankiety audytoryjnej. Łącznie przeprowadzono wywiady w 1632 oddziałach (36 339 ankiet). Postawiono następujące pytania badawcze: jakie typy szkół ponadgimnazjalnych istnieją w Polsce; jakim zmianom prawnym podlegało w ostatnich latach szkolnictwo ponadgimnazjalne; jakiego typu szkoły ponadgimnazjalne są najpopularniejsze; jakie kierunki kształcenia cieszą się największą popularnością. Wyniki badania pokazały np., że największy współczynnik skolaryzacji występuje w liceach (45,4), a następnie: w technikach (30), zasadniczych szkołach zawodowych (13,4) oraz szkołach policealnych (7,5). Dodatkowo wykazano, że poziom uczestnictwa uczniów w zajęciach dodatkowych plasuje się na poziomie 58%. 59% uczniów wskazało na chęć kontynuacji nauki na dziennych studiach wyższych (najczęściej były to uczennice liceum). Spośród kompetencji badani uczniowie najbardziej cenili sobie umiejętności interpersonalne (np. praca w grupie) oraz sprawności komputerowe (praca w sieci). |
Deskryptory TESE: |
Polska, edukacja, szkoła, szkoła średnia, uczeń |
TESE descriptors: |
Poland, education, school, secondary school, pupil |
Publikacje: |
- Kasparek, K. i Magierowski, M. (2014). Kogo kształcą polskie szkoły? Pobrane z http://bkl.parp.gov.pl/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.