|
|
Tytuł badania: | Studenci szkół wyższych w 2010 roku |
Projekt badawczy: |
|
Instytucja: | |
Data: | 30 sierpnia 2010 – 19 stycznia 2011 |
Badacz: | Szymon Czarnik, Maja Dobrzyńska, Jarosław Górniak, Magdalena Jelonek, Karolina Keler, Marcin Kocór, Beata Michorowska, Katarzyna Stec, Anna Strzebońska, Anna Świebocka-Nerkowska, Anna Szczucka, Dariusz Szklarczyk, Konrad Turek, Barbara Worek |
Abstrakt: |
Badaniu wyznaczono cztery cele: ocenę wyboru uczelni i kierunku kształcenia, ocenę poziomu aktywności edukacyjnej studentów, ocenę poziomu aktywności zawodowej studentów i ocenę podaży kompetencji studentów. Badanie (przeprowadzone w pierwszej edycji badań terenowych projektu Bilans Kapitału Ludzkiego, będącego wspólnym projektem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Uniwersytetu Jagiellońskiego, współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki) zrealizowano na grupie 33 272 studentów z uczelni w 61 miastach Polski. W badaniu wzięli udział studenci z publicznych i niepublicznych uczelni (łacznie z 1600 kierunków studiów) z takich miast jak m.in.: Warszawa, Gdańsk, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Poznań, Wrocław. Posłużono się metodą audytoryjną (w niektórych przypadkach wykorzystano metodę CAWI i CAPI). Studenci (w kwestionariuszach) określali swoją aktywność edukacyjną i zawodową, plany na przyszłość, kompetencje i predyspozycje, a także dokonali oceny wybranego kierunku studiów i warunków kształcenia na macierzystej uczelni. Wyniki badania potwierdziły m.in., że najpopularniejszym kierunkiem na studiach stacjonarnych pierwszego stopnia i jednolitych studiach magisterskich jest zarządzanie (35 388 osób), pedagogika (33 094 osoby), prawo (26 581 osób). |
Deskryptory TESE: | student, wybór studiów, rynek pracy, uniwersytet, związek między szkoleniem a zatrudnieniem, student pracujący, ocena uczących się |
TESE descriptors: | student, choice of studies, labour market, universty, training-employment relation, working student, evaluation of students |
Publikacje: |
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.