Obserwuj
Tytuł badania: |
Rozwijanie kompetencji przez dorosłych Polaków |
Projekt badawczy: |
- Bilans Kapitału Ludzkiego
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Instytucja: |
|
Data: |
5 marca 2013 – 22 czerwca 2013 |
Badacz: |
Anna Szczucka, Konrad Turek, Barbara Worek |
Abstrakt: |
Przedmiotem badania były kompetencje dorosłych Polaków i ich rozwój w tym zakresie. Dane pozyskano na podstawie badań instytucji szkoleniowych, pracodawców i ludności. Ludność przebadano za pomocą wywiadów osobistych (wspomaganych komputerowo lub nie: CAPI i PAPI). Dobór próby miał charakter losowo-warstwowy. Łącznie przeprowadzono 17 600 wywiadów. W badaniu pracodawców wykorzystano podejście multi-mode: osobisty, telefoniczny lub internetowy kontakt. W badaniu instytucji i firm szkoleniowych posłużono się wywiadem telefonicznym wspomaganym komputerowo (CATI) oraz ankietą internetową (CAWI). Łącznie zrealizowano 3882 wywiady (3869 było ważnych ze względów formalnych). Wyniki badania pokazały m.in., że najczęstszą formą podnoszenia kompetencji w badanym roku było połączenie kursów, szkoleń, samokształcenia i edukacji formalnej (35%). Największą aktywność szkoleniową zanotowano w województwie podlaskim (36%), najmniejszą w województwie pomorskim (10%). Najpopularniejszą tematyką szkoleniową były zagadnienia z zakresu medycyny, pracy socjalnej, psychologii, pierwszej pomocy oraz budownictwa i przemysłu. |
Deskryptory TESE: |
Polska, kompetencje, pracodawca, szkolenie praktyczne, ankieta |
TESE descriptors: |
Poland, competence, employer, practical training, questionnaire |
Publikacje: |
- Szczucka, A., Turek, K. i Worek, B. (2014). Rozwijanie kompetencji przez dorosłych Polaków. Pobrane z http://bkl.parp.gov.pl/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.