BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zapotrzebowanie na pracowników
Projekt badawczy:
  • Bilans Kapitału Ludzkiego
pokaż badania
Instytucja:
Data: 2013
Badacz: Marcin Kocór, Anna Strzebońska
Abstrakt:

Przedmiotem badania było zapotrzebowanie na pracowników na polskim rynku pracy. Dane pozyskano z badania pracodawców (16 005) oraz z analizy ofert pracy (20 081). Główną techniką pozyskiwania informacji od pracodawców był wywiad telefoniczny. Dodatkowo posłużono się ankietą internetową CAWI. Ogłoszenia o pracę pozyskano z powiatowych urzędów pracy i jednego z ogólnokrajowych portali internetowych pośrednictwa pracy. Wyniki badania pokazały zmniejszenie popytu na pracowników. Przyczyn upatruje się w zmniejszeniu popytu w branżach generujących do chwili badania największe zapotrzebowanie na nowych pracowników oraz w ograniczeniu rekrutacji w regionach Mazowsza i Małopolski. Powiatowe urzędy pracy także dysponowały mniejszą liczbą ofert pracy. Do najczęściej poszukiwanych pracowników zaliczono robotników wykwalifikowanych, operatorów i monterów maszyn (48%), specjalistów, techników, personel średniego szczebla (29%), sprzedawców, pracowników usług (24%).

Deskryptory TESE: pracobiorca, pracodawca, praca, rynek pracy, edukacja
TESE descriptors: employee, employer, labour, labour market, education
Publikacje:
  • Kocór, M. i Strzebońska, A. (2014). Zapotrzebowanie na pracowników. Pobrane z http://bkl.parp.gov.pl/
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"