|
|
Tytuł badania: | Polsko-Litewski Fundusz Wymiany Młodzieży. Raport 2008 |
Projekt badawczy: |
|
Kolejne lata cyklu: | 2007 2008 2009 2010 2011 2012 |
Typ badania: | międzynarodowe, cykliczne |
Instytucja: | |
Data: | 2008 |
Badacz: | |
Abstrakt: |
Celem raportu jest pokazanie działalności Polsko-Litewskiego Funduszu Wymiany Młodzieży, którego nadrzędnym zadaniem jest rozwijanie przyjaznych stosunków pomiędzy narodami i inspirowanie młodych ludzi oraz osób pracujących z młodzieżą do działań, które pozwolą na wzajemne zbliżenie się narodów, odkrywanie wspólnych korzeni, niwelowanie stereotypów i uprzedzeń w postrzeganiu wspólnej historii. W raporcie przedstawiono opis projektów realizowanych w ramach działalności Funduszu. Są to m.in.: Polityka młodzieżowa w Polsce i na Litwie, Język sztuki zbliża, Ścieżkami zdrowia. W 2008 r. odnotowano: 158 wniosków projektowych nadesłanych na konkurs (Polska: 101, Litwa: 57), 75 projektów dofinansowanych (Polska: 44, Litwa: 31), 2535 uczestników wraz z liderami (łączna liczba z obu państw). Do głównych tematów projektów należały: przykłady dobrych praktyk, projekty kulturalne, historyczne, artystyczne, prozdrowotne, sportowe i taneczne. |
Deskryptory TESE: | Polska, Litwa, współpraca, współpraca międzynarodowa, młodzież |
TESE descriptors: | Poland, Lithuania, cooperation, international cooperation, youth |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.