Abstrakt: |
W doniesieniu przedstawiono ewaluację wielokryterialną metodą TOPSIS projektów ERASMUS+. Kryteria wspomnianej metody są następujące: poziom innowacyjności, poziom konkurencyjności, trwałość rozwiązania, planowany budżet na opracowanie rozwiązania, poziom ryzyka. Podczas analizy wytypowano następujące rozwiązania, które są najczęściej wybierane przy opracowaniu projektów edukacyjnych: program szkoleniowy, strona internetowa, baza danych, system informatyczny. Biorąc pod uwagę wymienione wyżej pięć kryteriów, w badaniu próbowano ustalić, który z powyższych czterech produktów jest najbardziej, a który najmniej efektywny do opracowania. W wyniku analiz opracowano macierz porównania ważności kryteriów oceny. Ponadto przedstawiono w ujęciu tabelarycznym odległości rozwiązań edukacyjnych od rozwiązania idealnie pozytywnego/negatywnego. Wnioski z analizy potwierdziły praktyczne zastosowanie metody TOPSIS, dzięki której możliwe jest uszeregowanie rozwiązań w zależności od stopnia ich efektywności. |