BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Postawy studentów względem pracy zespołowej i ich zespołowa efektywność
Instytucja:
Data: czerwiec 2013
Badacz: Aleksandra Rudawska, Malwina Szarek
Abstrakt:

W badaniu wzięło udział 108 studentów reprezentujących 20 zespołów projektowych w ramach przedmiotu: zarządzanie strategiczne. Blisko połowa badanych deklarowała, że kiedy realizują projekt w zespole, uzyskują lepsze rezultaty. Ponad połowa ankietowanych zgodziła się również ze stwierdzeniem, że realizują projekty w grupie, wykonują szybciej swoją pracę. 55,56% zgodziło się, a 25% zdecydowanie zgodziło się ze stwierdzeniem: Praca w zespołach pozwala mi nauczyć się nowych rzeczy. Mimo pozytywnych postaw wobec pracy zespołowej 33,33% zgodziło się, a 10,19% zdecydowanie się zgodziło ze stwierdzeniem mówiącym, że jeśli chcą zrobić coś dobrze, to muszą to zrobić sami. Ponadto blisko połowa studentów preferowała indywidualne ocenianie, a nie zespołowe. W ramach badania zidentyfikowano za pomocą narzędzia CATME-BARS obszary, w których studenci jako członkowie zespołu radzą sobie lepiej albo gorzej. Okazało się, że studenci podczas pracy zespołowej najlepiej radzą sobie z komunikacją (62% oceniono jako komunikujących się lepiej niż poprawnie). Badani uzyskali również dobre wyniki w zakresie wiedzy, umiejętności i zdolności niezbędnych do realizacji zadania projektowego. Najgorzej natomiast oceniano dążenie do wysokiej jakości pracy, utrzymywanie właściwego kierunku pracy oraz wkład w pracę zespołu. Wyniki badania wskazują na potrzebę kształtowania wśród studentów kompetencji zespołowych i rozwijania pozytywnych postaw wobec pracy zespołowej, jako że umiejętności te są wymagane i preferowane przez pracodawców.

Deskryptory TESE: umiejętności komunikowania się, kompetencje, kompetencje społeczne, osobowość, postawa, zachowania społeczne, student
TESE descriptors: communicative competences, competence, social competences, personality, attitude, social behaviour, student
Publikacje:
  • Rudawska, A. i Szarek, M. (2014). Postawy studentów względem pracy zespołowej i ich zespołowa efektywność. e-mentor, 3. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/55/id/1104
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"