BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ocena kompetencji organizacji pracy u osób wchodzących na rynek pracy
Instytucja:
Data: 2012
Badacz: Anna Pluta, Grażyna Paulina Wójcik
Abstrakt:

Sformułowano następujące pytania badawcze: Jakie braki w zakresie kompetencji organizowania pracy mają osoby wchodzące na rynek pracy? Jak wielka jest skala tego problemu? W badaniu wzięło udział 127 studentów Wydziału Inżynierii Produkcji w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Do zebrania materiału badawczego wykorzystano kwestionariusz ankiety. 2% respondentów nie znało żadnej techniki pozwalającej na racjonalne rozłożenie zajęć w czasie. Pozostali studenci deklarowali, że znają takie techniki, ale nie zawsze wykorzystują je w swoich działaniach. 92% badanych najlepiej znało technikę planowania, a 84% technikę ustalania celów. 4% ankietowanych nisko oceniło efektywność wykorzystywanych przez nich technik zarządzania czasem; 54% oceniło efektywność w tym zakresie jako przeciętną, a 43% uważało, że używają tych technik prawidłowo. 62% studentów stwierdziło, że nie dysponują satysfakcjonującym poziomem umiejętności organizowania pracy i zarządzania czasem. Mimo to jedna piąta respondentów nie potrzebowała doskonalenia i rozwoju w tym zakresie. 38% ankietowanych nigdy nie zapisywało zadań do wykonania, a 31% nie odnotowywało terminów ich realizacji. Wyniki badania potwierdzają opinie pracodawców o niskich umiejętnościach organizowania pracy i zarządzania czasem wśród osób wchodzących na rynek pracy.

Deskryptory TESE: planowanie, organizacja, praca, pracobiorca, zachowania
TESE descriptors: planning, organisation, labour, employee, behaviour
Publikacje:
  • Pluta, A. i Wójcik, G.P. (2014). Ocena kompetencji organizacji pracy u osób wchodzących na rynek pracy. e-mentor, 3. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/55/id/1103
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"