Obserwuj
Tytuł badania: |
Ocena kompetencji organizacji pracy u osób wchodzących na rynek pracy |
Instytucja: |
|
Data: |
2012 |
Badacz: |
Anna Pluta, Grażyna Paulina Wójcik |
Abstrakt: |
Sformułowano następujące pytania badawcze: Jakie braki w zakresie kompetencji organizowania pracy mają osoby wchodzące na rynek pracy? Jak wielka jest skala tego problemu? W badaniu wzięło udział 127 studentów Wydziału Inżynierii Produkcji w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Do zebrania materiału badawczego wykorzystano kwestionariusz ankiety. 2% respondentów nie znało żadnej techniki pozwalającej na racjonalne rozłożenie zajęć w czasie. Pozostali studenci deklarowali, że znają takie techniki, ale nie zawsze wykorzystują je w swoich działaniach. 92% badanych najlepiej znało technikę planowania, a 84% technikę ustalania celów. 4% ankietowanych nisko oceniło efektywność wykorzystywanych przez nich technik zarządzania czasem; 54% oceniło efektywność w tym zakresie jako przeciętną, a 43% uważało, że używają tych technik prawidłowo. 62% studentów stwierdziło, że nie dysponują satysfakcjonującym poziomem umiejętności organizowania pracy i zarządzania czasem. Mimo to jedna piąta respondentów nie potrzebowała doskonalenia i rozwoju w tym zakresie. 38% ankietowanych nigdy nie zapisywało zadań do wykonania, a 31% nie odnotowywało terminów ich realizacji. Wyniki badania potwierdzają opinie pracodawców o niskich umiejętnościach organizowania pracy i zarządzania czasem wśród osób wchodzących na rynek pracy. |
Deskryptory TESE: |
planowanie, organizacja, praca, pracobiorca, zachowania |
TESE descriptors: |
planning, organisation, labour, employee, behaviour |
Publikacje: |
- Pluta, A. i Wójcik, G.P. (2014). Ocena kompetencji organizacji pracy u osób wchodzących na rynek pracy. e-mentor, 3. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/55/id/1103
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.