Tytuł badania: |
Ocena kompetencji dokonywania sądów moralnych wśród studentów kierunku położnictwo Akademii Medycznej w Poznaniu |
Instytucja: |
|
Data: |
listopad 2005 – grudzień 2005 |
Badacz: |
Michał Musielak, Izabela Rzymska |
Abstrakt: |
Badanie przeprowadzono w celu oceny kompetencji w dokonywaniu sądów moralnych (wskaźnik C) na podstawie polskiej wersji kwestionariusza Moral Judgement Test wśród studentek różnych lat kierunku położnictwo. Do zebrania materiały posłużono się Kwestionariuszem Rozwiązywania Dylematów Moralnych (MJT). W badaniu wzięło udział 181 studentów położnictwa na Wydziale Nauk o Zdrowiu Akademii Medycznej w Poznaniu (w tym 88 osób studiowało w trybie stacjonarnym, a 93 w trybie niestacjonarnym). Na podstawie zgromadzonych odpowiedzi stwierdzono, że najwyższy wskaźnik kompetencji w dokonywaniu osądów moralnych występował w grupie studentek pierwszego roku, a najniższy wśród badanych z trzeciego roku. Nie udało się ustalić realnego wpływu edukacji w zakresie filozofii i etyki na kompetencję moralną w związku z przekrojowym charakterem badania. |
Autorskie słowa kluczowe: |
edukacja, kompetencja moralna, etyka |
Author's Keywords: |
education, moral competence, ethics |
Deskryptory TESE: |
edukacja, etyka zawodowa, kompetencje, postawa, student |
TESE descriptors: |
education, professional code, competence, attitude, student |
Publikacje: |
- Rzymska, I. i Musielak, M. (2006). Ocena kompetencji dokonywania sądów moralnych wśród studentów kierunku położnictwo Akademii Medycznej w Poznaniu. Polski Przegląd Nauk o Zdrowiu, 1, 36-40.
|