BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ocena kompetencji dokonywania sądów moralnych wśród studentów kierunku położnictwo Akademii Medycznej w Poznaniu
Instytucja:
Data: listopad 2005 – grudzień 2005
Badacz: Michał Musielak, Izabela Rzymska
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu oceny kompetencji w dokonywaniu sądów moralnych (wskaźnik C) na podstawie polskiej wersji kwestionariusza Moral Judgement Test wśród studentek różnych lat kierunku położnictwo. Do zebrania materiały posłużono się Kwestionariuszem Rozwiązywania Dylematów Moralnych (MJT). W badaniu wzięło udział 181 studentów położnictwa na Wydziale Nauk o Zdrowiu Akademii Medycznej w Poznaniu (w tym 88 osób studiowało w trybie stacjonarnym, a 93 w trybie niestacjonarnym). Na podstawie zgromadzonych odpowiedzi stwierdzono, że najwyższy wskaźnik kompetencji w dokonywaniu osądów moralnych występował w grupie studentek pierwszego roku, a najniższy wśród badanych z trzeciego roku. Nie udało się ustalić realnego wpływu edukacji w zakresie filozofii i etyki na kompetencję moralną w związku z przekrojowym charakterem badania.

Autorskie słowa kluczowe: edukacja, kompetencja moralna, etyka
Author's Keywords: education, moral competence, ethics
Deskryptory TESE: edukacja, etyka zawodowa, kompetencje, postawa, student
TESE descriptors: education, professional code, competence, attitude, student
Publikacje:
  • Rzymska, I. i Musielak, M. (2006). Ocena kompetencji dokonywania sądów moralnych wśród studentów kierunku położnictwo Akademii Medycznej w Poznaniu. Polski Przegląd Nauk o Zdrowiu, 1, 36-40.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"