BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wpływ wizerunku szkoły na jej wybór przez rodziców w świetle przeprowadzonych badań
Instytucja:
Data: maj 2011 – czerwiec 2011
Badacz: Teresa Pietrulewicz
Abstrakt:

Przedmiotem badania pilotażowego były: skłonność rodziców do podjęcia decyzji o wyborze badanej szkoły podstawowej w Elblągu oraz ocena szkoły i jej wizerunku przez rodziców w kontekście jej wyboru. Badaniem objęto 105 osób; do analizy zakwalifikowano 99 kwestionariuszy ankiety. Wśród 99 respondentów 90% stanowiły kobiety. Wśród badanych było 42% osób z wykształceniem średnim; 44% pracowało w sektorze publicznym; 19% stanowiły osoby nieaktywne zawodowo. Respondentów zapytano o to, jakie czynniki zadecydowały o wyborze szkoły podstawowej dla ich dzieci. 90% kierowało się pozytywną opinią o placówce, 66% bliskością szkoły w stosunku do miejsca zamieszkania, 66% jakością nauczania, 45% kwalifikacjami i umiejętnościami kadry pedagogicznej, a 40% ofertą edukacyjną. Rodzice czerpali informacje o szkole z różnych źródeł; w odpowiedzi na to pytanie 79% wskazało rozmowy ze znajomy, 52% internetową stronę szkoły; media odegrały drugorzędną rolę jako źródła informacji o placówce. Za słaby punkt szkoły rodzice uznali poziom nauczania nowożytnych języków obcych. 50% rodziców twierdziło, że szkoła jest zdecydowanie rozpoznawalna w środowisku, a w opinii 42% raczej rozpoznawalna. 60% badanych uważało, że szkoła prowadzi wystarczającą promocję (22% nie miało zdania na ten temat, 13% wybrało odpowiedź: zdecydowanie tak, a 5% raczej nie). Za najważniejszy czynnik kreowania wizerunku szkoły respondenci uznali bogatą ofertę edukacyjną (69% wskazań).

Deskryptory TESE: rodzice, wybór szkoły, Internet, szkoła podstawowa, przejście z przedszkola do szkoły podstawowej
TESE descriptors: parents, choice of school, Internet, primary school, transition from pre-primary to primary education
Publikacje:
  • Pietrulewicz, T. (2014). Wpływ wizerunku szkoły na jej wybór przez rodziców w świetle przeprowadzonych badań. e-mentor, 3. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/55/id/1105
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"