Obserwuj
Tytuł badania: |
Wpływ wizerunku szkoły na jej wybór przez rodziców w świetle przeprowadzonych badań |
Instytucja: |
|
Data: |
maj 2011 – czerwiec 2011 |
Badacz: |
Teresa Pietrulewicz |
Abstrakt: |
Przedmiotem badania pilotażowego były: skłonność rodziców do podjęcia decyzji o wyborze badanej szkoły podstawowej w Elblągu oraz ocena szkoły i jej wizerunku przez rodziców w kontekście jej wyboru. Badaniem objęto 105 osób; do analizy zakwalifikowano 99 kwestionariuszy ankiety. Wśród 99 respondentów 90% stanowiły kobiety. Wśród badanych było 42% osób z wykształceniem średnim; 44% pracowało w sektorze publicznym; 19% stanowiły osoby nieaktywne zawodowo. Respondentów zapytano o to, jakie czynniki zadecydowały o wyborze szkoły podstawowej dla ich dzieci. 90% kierowało się pozytywną opinią o placówce, 66% bliskością szkoły w stosunku do miejsca zamieszkania, 66% jakością nauczania, 45% kwalifikacjami i umiejętnościami kadry pedagogicznej, a 40% ofertą edukacyjną. Rodzice czerpali informacje o szkole z różnych źródeł; w odpowiedzi na to pytanie 79% wskazało rozmowy ze znajomy, 52% internetową stronę szkoły; media odegrały drugorzędną rolę jako źródła informacji o placówce. Za słaby punkt szkoły rodzice uznali poziom nauczania nowożytnych języków obcych. 50% rodziców twierdziło, że szkoła jest zdecydowanie rozpoznawalna w środowisku, a w opinii 42% raczej rozpoznawalna. 60% badanych uważało, że szkoła prowadzi wystarczającą promocję (22% nie miało zdania na ten temat, 13% wybrało odpowiedź: zdecydowanie tak, a 5% raczej nie). Za najważniejszy czynnik kreowania wizerunku szkoły respondenci uznali bogatą ofertę edukacyjną (69% wskazań). |
Deskryptory TESE: |
rodzice, wybór szkoły, Internet, szkoła podstawowa, przejście z przedszkola do szkoły podstawowej |
TESE descriptors: |
parents, choice of school, Internet, primary school, transition from pre-primary to primary education |
Publikacje: |
- Pietrulewicz, T. (2014). Wpływ wizerunku szkoły na jej wybór przez rodziców w świetle przeprowadzonych badań. e-mentor, 3. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/55/id/1105
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.