BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Podstawy egzystencjalne nauczycieli we współczesnej przestrzeni innowacji edukacyjnych
Instytucja:
Data: [2013]
Badacz: Katarzyna Nowak
Abstrakt:

W badaniu postawiono główny problem, który brzmiał: jak kształtuje się struktura i nasilenie postaw egzystencjalnych nauczycieli szkół ponadpodstawowych. Postawiono dwie hipotezy badawcze: występują różnice w nasileniu postaw egzystencjalnych oraz poczuciu osobowego sensu i równowagi postawy życiowej u nauczycieli z uwagi na miejsce pracy, staż pracy i stopień awansu zawodowego; występują różnice w nasileniu postaw egzystencjalnych oraz poczuciu osobowego sensu i równowagi postawy życiowej u nauczycieli z uwagi na zmienne socjodemograficzne. W badaniu wzięło udział 119 nauczycieli (do analizy wzięto pod uwagę próbę 111 osób, w tym 67% kobiet). W badaniu wykorzystano Kwestionariusz Postaw Życiowych (KPŻ) Klamuta. Wyniki badania potwierdziły, że postawy egzystencjalne nauczycieli plasują się na przeciętnym poziomie. Także na przeciętnym poziomie pozostają osobowy sens i równowaga postaw życiowych badanych. Wnioski z badania częściowo potwierdzają hipotezy (np. zmienne dotyczące wymiaru pracy nie różnicowały nasilenia postaw egzystencjalnych nauczycieli; istotne okazały się zmienne związane z miejscem zamieszkania).

Autorskie słowa kluczowe: innowacje, postawy egzystencjalne, kompetencje nauczycieli
Author's Keywords: innovations, the existential attitudes, teachers competence
Deskryptory TESE: nauczyciel, edukacja, innowacja edukacyjna, kompetencje, postawa
TESE descriptors: teacher, education, educational innovation, competence, attitude
Publikacje:
  • Nowak, K. (2014). Podstawy egzystencjalne nauczycieli we współczesnej przestrzeni innowacji edukacyjnych. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 4, 425-434.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"