BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Analiza różnic subiektywnych ocen aktywności fizycznej u studentek Wydziału Wychowania Fizycznego, Pedagogiki i kobiet z Irlandii
Instytucja:
Data: 2010 – czerwiec 2012
Badacz: Tadeusz Leszek Jasiński
Abstrakt:

W badaniu uczestniczyło 158 kobiet. W próbie badawczej większość stanowiły studentki Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. Na podstawie pomiaru aktywności fizycznej wyodrębniono grupę kobiet aktywnych fizycznie (G1, N = 82; studentki Wydziału Wychowania Fizycznego); grupę kobiet mniej aktywnych fizycznie (G2, N = 32, studentki pedagogiki i pedagogiki specjalnej); grupę kobiet z Irlandii, podejmujących aktywność fizyczną (N = 44). Wiek badanych mieścił się w przedziale 16-64 lat. 92,68% studentek wychowania fizycznego i 78,13% studentek pedagogiki w chwili badania nie cierpiało na żadną chorobę. Głównym powodem, dla którego studentki wychowania fizycznego podejmowały aktywność fizyczną, była poprawa poziomu sprawności fizycznej. Studentki pedagogiki uprawiały sport przede wszystkim dlatego, że poprawiał stan zdrowia. Studentki wychowania fizycznego istotnie częściej niż kobiety z Irlandii grały w siatkówkę i podejmowały inne formy aktywności fizycznej. Z kolei Irlandki znacznie częściej niż pozostałe respondentki uczestniczyły w zajęciach fitnessu. Studentki wychowania fizycznego znacznie częściej niż Irlandki podejmowały aktywność fizyczną z własnej inicjatywy i wyżej oceniały możliwość jej uprawiania. Okazało się poza tym, że kobiety niezamężne istotnie częściej podejmowały aktywność fizyczną określaną jako „inne”, tj. tenis, nurkowanie, jazda konna, sporty walki i in. Osoby niezamężne istotnie częściej uprawiały sport, bo podnosił on poziom sprawności fizycznej; dla zamężnych kobiet aktywność fizyczna miała wartość dlatego, że poprawiała ich zdrowie.

Autorskie słowa kluczowe: aktywność fizyczna studentek wychowania fizycznego i pedagogiki oraz kobiet z Irlandii
Author's Keywords: physical activities of the physical education faculty and pedagogic faculty students, Irishwomen physical activity
Deskryptory TESE: sprawność, wychowanie fizyczne, zdrowie, choroba, problemy zdrowotne, profilaktyka, płeć żeńska
TESE descriptors: efficiency, physical education, health, illness, health problems, prevention, female
Publikacje:
  • Jasiński, T.L. (2012). Analiza różnic subiektywnych ocen aktywności fizycznej u studentek Wydziału Wychowania Fizycznego, Pedagogiki i kobiet z Irlandii. Studia Periegetica, 8, 33-47.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"