BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Udział w szkoleniach jako determinanta nierówności płci na rynku pracy
Instytucja:
Data: czerwiec 2004 – lipiec 2004
Badacz: Patrycja Zwiech
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu diagnozy udziału kobiet i mężczyzn w szkoleniach, w kontekście trudniejszej pozycji kobiet na rynku pracy. Materiał badawczy stanowiły dane GUS-u oraz dane zgromadzone w wyniku zrealizowanych autorskich badań ankietowych w grupie 602 osób zajmujących kierownicze stanowiska (w tym 304 mężczyzn i 298 kobiet). W wyniku przeprowadzonych analiz stwierdzono, że szkolenia wpływały na wysokość wynagrodzeń mężczyzn w 4,12%, z kolei nie miały wpływu na wysokość płac kobiety. Okazało się również, że czynnikiem najbardziej różnicującym sytuację kobiet i mężczyzn w dostępie do szkoleń był wiek. Ustalono, że kobiety w wieku do 34 lat rzadziej niż mężczyźni uczestniczyły w szkoleniach (jednocześnie odnotowano, że kobiety do 24 lat prawie 2,5 raza rzadziej). Z kolei po ukończeniu 35 lat przez kobiety to one częściej niż mężczyźni brały udział w szkoleniach.

Deskryptory TESE: płeć, płeć męska, płeć żeńska, nierówność społeczna, rynek pracy, szkolenie praktyczne, doskonalenie zawodowe w toku pracy
TESE descriptors: gender, male, female, social inequality, labour market, practical training, in-service training
Publikacje:
  • Zwiech, P. (2007). Udział w szkoleniach jako determinanta nierówności płci na rynku pracy. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 11, 273-285.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"