BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wpływ wiedzy zdobytej w toku nauczania zdrowia publicznego na postawy zdrowotne wśród studentów
Instytucja:
Data: styczeń 2011 – luty 2011
Badacz: Anna Kłak, Magdalena Mińko, Dominika Modzelewska, Urszula Sobolewska, Agata Styrc
Abstrakt:

Główne pytanie badawcze brzmiało: czy wiedza dotycząca profilaktyki choroby zdobyta w trakcie nauczania zdrowia publicznego ma wpływ na zachowania zdrowotne studentów. Badanie przeprowadzono w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, Uniwersytecie Medycznym w Lublinie i Uniwersytecie Jagiellońskim. Łącznie przebadano 293 studentów zdrowia publicznego (83% kobiet, 17% mężczyzn). Badani byli studentami pierwszego roku studiów licencjackich i drugiego roku studiów magisterskich. W badaniu wykorzystano dwuczęściowy anonimowy kwestionariusz. Posłużono się metodą PAPI. Wyniki badania potwierdziły większy poziom wiedzy na temat zdrowia wśród studentów uzupełniających studiów magisterskich. Ta grupa badanych rzadziej także korzystała z używek (60% respondentów ze studiów magisterskich twierdziło, że wybrany przez nich kierunek studiów sprzyja poprawie ich zachowań zdrowotnych). Wnioski z badania potwierdziły częstsze wykonywanie badań profilaktycznych przez magistrantów niż przez osoby kształcące się na studiach licencjackich.

Autorskie słowa kluczowe: studenci, zachowania zdrowotne, wiedza
Author's Keywords: students, health behaviour, Public Health
Deskryptory TESE: wiedza, nauczanie, zdrowie, postawa, student
TESE descriptors: knowledge, teaching, health, attitude, student
Publikacje:
  • Kłak, A., Modzelewska, D., Mińko, M., Sobolewska, U. i Styrc, A. (2011). Wpływ wiedzy zdobytej w toku nauczania zdrowia publicznego na postawy zdrowotne wśród studentów. Polski Przegląd Nauk o Zdrowiu, 3, 343-347.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"