Tytuł badania: |
Wpływ wiedzy zdobytej w toku nauczania zdrowia publicznego na postawy zdrowotne wśród studentów |
Instytucja: |
|
Data: |
styczeń 2011 – luty 2011 |
Badacz: |
Anna Kłak, Magdalena Mińko, Dominika Modzelewska, Urszula Sobolewska, Agata Styrc |
Abstrakt: |
Główne pytanie badawcze brzmiało: czy wiedza dotycząca profilaktyki choroby zdobyta w trakcie nauczania zdrowia publicznego ma wpływ na zachowania zdrowotne studentów. Badanie przeprowadzono w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, Uniwersytecie Medycznym w Lublinie i Uniwersytecie Jagiellońskim. Łącznie przebadano 293 studentów zdrowia publicznego (83% kobiet, 17% mężczyzn). Badani byli studentami pierwszego roku studiów licencjackich i drugiego roku studiów magisterskich. W badaniu wykorzystano dwuczęściowy anonimowy kwestionariusz. Posłużono się metodą PAPI. Wyniki badania potwierdziły większy poziom wiedzy na temat zdrowia wśród studentów uzupełniających studiów magisterskich. Ta grupa badanych rzadziej także korzystała z używek (60% respondentów ze studiów magisterskich twierdziło, że wybrany przez nich kierunek studiów sprzyja poprawie ich zachowań zdrowotnych). Wnioski z badania potwierdziły częstsze wykonywanie badań profilaktycznych przez magistrantów niż przez osoby kształcące się na studiach licencjackich. |
Autorskie słowa kluczowe: |
studenci, zachowania zdrowotne, wiedza |
Author's Keywords: |
students, health behaviour, Public Health |
Deskryptory TESE: |
wiedza, nauczanie, zdrowie, postawa, student |
TESE descriptors: |
knowledge, teaching, health, attitude, student |
Publikacje: |
- Kłak, A., Modzelewska, D., Mińko, M., Sobolewska, U. i Styrc, A. (2011). Wpływ wiedzy zdobytej w toku nauczania zdrowia publicznego na postawy zdrowotne wśród studentów. Polski Przegląd Nauk o Zdrowiu, 3, 343-347.
|