Tytuł badania: |
Oczekiwania programowe studentów położnictwa wobec studiów uzupełniających magisterskich |
Instytucja: |
|
Data: |
2006 – 2007 |
Badacz: |
Małgorzata Kampioni, Leszek Rębała, Karolina Szczeszek, Maciej Wilczak |
Abstrakt: |
Celem badania była weryfikacja oczekiwań studentów położnictwa na temat założeń programowych, a także treści kształcenia (dobór i proporcje) na wymienionych studiach. W badaniu wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego (miał on charakter audytoryjny). Posłużono się kwestionariuszem ankiety. W badaniu wzięli udział studenci położnictwa niestacjonarnych studiów uzupełniających z Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu (147 osób). Wyniki potwierdziły przekonanie większości respondentów o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych dzięki studiowanemu kierunkowi (72% odpowiedzi). Do najważniejszych motywów podjęcia studiów uzupełniających magisterskich w opinii ankietowanych studentów należą także: formalny obowiązek podniesienia kwalifikacji (9%) czy zamiar podjęcia pracy za granicą (7%). Studenci najczęściej interesowali się na studiach profesjonalną opieką z zakresu ginekologii i położnictwa oraz wiedzą na temat okresu perinatalnego i prenatalnego. Wnioski z badania dotyczą postulatów ciągłej aktualizacji obowiązujących na studiach treści programowych. |
Autorskie słowa kluczowe: |
program kształcenia, studenci położnictwa, oczekiwania wobec studiów |
Author's Keywords: |
curriculum, obstetrics students, expectations towards studies |
Deskryptory TESE: |
student, szkoła wyższa, studia wyższe, ankieta, program nauczania |
TESE descriptors: |
student, higher education, higher education course, questionnaire, curriculum |
Publikacje: |
- Rębała, L., Szczeszek, K., Wilczak, M. i Kampioni, M. (2011). Oczekiwania programowe studentów położnictwa wobec studiów uzupełniających magisterskich. Polski Przegląd Nauk o Zdrowiu, 3, 275-281.
|