BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Oczekiwania programowe studentów położnictwa wobec studiów uzupełniających magisterskich
Instytucja:
Data: 2006 – 2007
Badacz: Małgorzata Kampioni, Leszek Rębała, Karolina Szczeszek, Maciej Wilczak
Abstrakt:

Celem badania była weryfikacja oczekiwań studentów położnictwa na temat założeń programowych, a także treści kształcenia (dobór i proporcje) na wymienionych studiach. W badaniu wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego (miał on charakter audytoryjny). Posłużono się kwestionariuszem ankiety. W badaniu wzięli udział studenci położnictwa niestacjonarnych studiów uzupełniających z Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu (147 osób). Wyniki potwierdziły przekonanie większości respondentów o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych dzięki studiowanemu kierunkowi (72% odpowiedzi). Do najważniejszych motywów podjęcia studiów uzupełniających magisterskich w opinii ankietowanych studentów należą także: formalny obowiązek podniesienia kwalifikacji (9%) czy zamiar podjęcia pracy za granicą (7%). Studenci najczęściej interesowali się na studiach profesjonalną opieką z zakresu ginekologii i położnictwa oraz wiedzą na temat okresu perinatalnego i prenatalnego. Wnioski z badania dotyczą postulatów ciągłej aktualizacji obowiązujących na studiach treści programowych.

Autorskie słowa kluczowe: program kształcenia, studenci położnictwa, oczekiwania wobec studiów
Author's Keywords: curriculum, obstetrics students, expectations towards studies
Deskryptory TESE: student, szkoła wyższa, studia wyższe, ankieta, program nauczania
TESE descriptors: student, higher education, higher education course, questionnaire, curriculum
Publikacje:
  • Rębała, L., Szczeszek, K., Wilczak, M. i Kampioni, M. (2011). Oczekiwania programowe studentów położnictwa wobec studiów uzupełniających magisterskich. Polski Przegląd Nauk o Zdrowiu, 3, 275-281.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"