BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Postrzeganie jakości procesu kształcenia przez studentów stomatologii Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Instytucja:
Data: 2005 – 2007
Badacz: Tomasz Cuber, Aneta Kościołek, Irena Wrońska
Abstrakt:

Celem badania była weryfikacja studenckich opinii na temat jakości procesu kształcenia na kierunku: stomatologia. Postawiono następujące pytania badawcze: jak badani studenci stomatologii oceniają jakość procesu kształcenia; czy istnieją różnice w ocenie kryteriów stanowiących o jakości procesu kształcenia pomiędzy 2005/2006 i 2006/2007 rokiem akademickim; czy studia na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie spełniają oczekiwania badanych studentów stomatologii. Badanie przeprowadzono kolejno w latach akademickich: 2005/2006 oraz 2006/2007. Posłużono się metodą sondażu diagnostycznego oraz techniką ankiety. Narzędziem był kwestionariusz ankiety. Łącznie w badaniu wzięło udział 847 studentów (405 osób w 2005/2006 roku, 442 osoby w 2006/2007). Do analizy danych posłużono się testami: niezależności chi-kwadrat oraz t-Studenta. Wyniki badania pokazały, że proces kształcenia studenci oceniają jako zadowalający (średnia na skali 2-5 wynosi 3,74 punktu). Najczęściej padała odpowiedź: dobra ocena (prawie 47%). Ponad 70% badanych stwierdziło, że proces kształcenia spełnia ich oczekiwania. Spośród wszystkich badanych kryteriów najwyżej oceniono następujące: dyspozycyjność prowadzących zajęcia, systematyczne i punktualne prowadzenie zajęć, zaangażowanie prowadzących zajęcia oraz zdobywanie wiedzy teoretycznej.

Autorskie słowa kluczowe: jakość kształcenia, student stomatologii, uczelnia
Author's Keywords: quality of education, dentistry student, university
Deskryptory TESE: jakość nauczania, jakość kształcenia, student, studia wyższe, ankieta
TESE descriptors: teaching quality, quality of education, student, higher education course, questionnaire
Publikacje:
  • Kościołek, A. i Cuber, T. (2009). Postrzeganie jakości procesu kształcenia przez studentów stomatologii Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Polski Przegląd Nauk o Zdrowiu, 4, 363-370.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"