Tytuł badania: |
Postrzeganie jakości procesu kształcenia przez studentów stomatologii Uniwersytetu Medycznego w Lublinie |
Instytucja: |
|
Data: |
2005 – 2007 |
Badacz: |
Tomasz Cuber, Aneta Kościołek, Irena Wrońska |
Abstrakt: |
Celem badania była weryfikacja studenckich opinii na temat jakości procesu kształcenia na kierunku: stomatologia. Postawiono następujące pytania badawcze: jak badani studenci stomatologii oceniają jakość procesu kształcenia; czy istnieją różnice w ocenie kryteriów stanowiących o jakości procesu kształcenia pomiędzy 2005/2006 i 2006/2007 rokiem akademickim; czy studia na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie spełniają oczekiwania badanych studentów stomatologii. Badanie przeprowadzono kolejno w latach akademickich: 2005/2006 oraz 2006/2007. Posłużono się metodą sondażu diagnostycznego oraz techniką ankiety. Narzędziem był kwestionariusz ankiety. Łącznie w badaniu wzięło udział 847 studentów (405 osób w 2005/2006 roku, 442 osoby w 2006/2007). Do analizy danych posłużono się testami: niezależności chi-kwadrat oraz t-Studenta. Wyniki badania pokazały, że proces kształcenia studenci oceniają jako zadowalający (średnia na skali 2-5 wynosi 3,74 punktu). Najczęściej padała odpowiedź: dobra ocena (prawie 47%). Ponad 70% badanych stwierdziło, że proces kształcenia spełnia ich oczekiwania. Spośród wszystkich badanych kryteriów najwyżej oceniono następujące: dyspozycyjność prowadzących zajęcia, systematyczne i punktualne prowadzenie zajęć, zaangażowanie prowadzących zajęcia oraz zdobywanie wiedzy teoretycznej. |
Autorskie słowa kluczowe: |
jakość kształcenia, student stomatologii, uczelnia |
Author's Keywords: |
quality of education, dentistry student, university |
Deskryptory TESE: |
jakość nauczania, jakość kształcenia, student, studia wyższe, ankieta |
TESE descriptors: |
teaching quality, quality of education, student, higher education course, questionnaire |
Publikacje: |
- Kościołek, A. i Cuber, T. (2009). Postrzeganie jakości procesu kształcenia przez studentów stomatologii Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Polski Przegląd Nauk o Zdrowiu, 4, 363-370.
|