BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Badanie efektywności dydaktycznej szkoleń bibliotecznych dla studentów w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego w latach 1954-2010
Instytucja:
Data: 12 października 2009 – 30 października 2009
Badacz: Renata Felińska, Justyna Jerzyk-Wojtecka
Abstrakt:

Przedmiotem badania były szkolenia biblioteczne organizowane dla studentów w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego (BUŁ) w ramach kursu z przysposobienia bibliotecznego. Celem badania była weryfikacja i ocena efektywności dydaktycznej wspomnianych szkoleń bibliotecznych przez grupę 470 studentów (wysłano 500 ankiet). Łącznie w badaniu wzięli udział studenci z następujących wydziałów: Wydziału Nauk o Wychowaniu, Wydziału Biologii, Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego, Wydziału Historyczno-Filozoficznego, Wydziału Chemii, Wydziału Fizyki, Wydziału Prawa i Administracji. Wyniki badania wskazały na przydatność szkolenia bibliotecznego (300 osób). Dla 138 osób było ono nudne, dla 16 osób była to strata czasu. Biorąc pod uwagę zdobyte kompetencje po odbytym szkoleniu: 227 osób podało, że wie, jak korzystać z biblioteki, 253 osoby wiedziałyby, kogo mają poprosić o pomoc w przypadku odszukiwania pożądanych materiałów czy informacji. Ponadto ankieta sprawdzała, jakie treści studenci chcieliby realizować podczas szkolenia bibliotecznego, a których zabrakło podczas odbytego przez nich kursu. Były to: ćwiczenia praktyczne czy informacje na temat wypożyczania oraz dostępności zbiorów czasopiśmienniczych. Wnioski z badania pokazały, że szkolenia biblioteczne organizowane w BUŁ spełniają swój cel, niemniej jednak należy je ciągle usprawniać.

Deskryptory TESE: szkolenie praktyczne, student, biblioteka, ankieta, szkoła wyższa
TESE descriptors: practical training, student, library, questionnaire, higher education
Publikacje:
  • Jerzyk-Wojtecka, J. i Felińska, R. (2010). Badanie efektywności dydaktycznej szkoleń bibliotecznych dla studentów w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego w latach 1954-2010. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum, 16, 223-234.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
learnt intellectual helplessness 1
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"