BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Przygotowanie absolwentów studiów lekarskich do zadań związanych z edukacją zdrowotną
Instytucja:
Data: [2001] – [2002]
Badacz: Leszek Rębała
Abstrakt:

Celem badania była ocena przez studentów szóstego roku medycyny (Wydział Lekarski) takich umiejętności zawodowych kształconych na studiach jak: rozpoznawanie i leczenie chorób, właściwe postępowanie w nagłych przypadkach, zapobieganie chorobom, promocja zdrowia, a także edukacja chorych. W badaniu zastosowano metodę sondażu diagnostycznego (narzędzie: kwestionariusz ankiety). Dobór próby badawczej miał charakter losowy (losowanie grupowe). W wyniku analiz przedstawiono opinie absolwentów studiów lekarskich na temat ich przygotowania w trakcie trwania studiów do pełnienia funkcji zawodowych związanych z edukacją zdrowotną. Okazało się, że najlepiej przygotowani czują się do działań diagnostycznych (na skali siedmiopunktowej średnia wszystkich ocen: 4,3). Na zbliżonym poziomie oceniono sprawność zapobiegania chorobom (4,2). Wnioski z badania potwierdzają konieczność lepszego przygotowania tej grupy zawodowej w zakresie edukacji osób chorych, a także promocji zdrowia w społecznym środowisku pacjentów (od 3,2 do 3,5).

Autorskie słowa kluczowe: edukacja zdrowotna, zadania edukacyjne współczesnego lekarza, absolwenci medycyny
Author's Keywords: health education, educational tasks of modern doctor, medicine graduates
Deskryptory TESE: absolwent, studia wyższe, zdrowie, edukacja zdrowotna, ankieta
TESE descriptors: school leaver, higher education course, health, health education, questionnaire
Publikacje:
  • Rębała, L. (2003). Przygotowanie absolwentów studiów lekarskich do zadań związanych z edukacją zdrowotną. Polski Przegląd Nauk o Zdrowiu, 2/3, 5-11.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"