BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Socjologiczna analiza wybranych problemów wśród studentów Wydziału Nauk o Zdrowiu związanych z podjęciem edukacji poza miejscem dotychczasowego zamieszkania
Instytucja:
Data: styczeń 2010 – maj 2010
Badacz: Magdalena Lemska, Aleksandra Szlendak
Abstrakt:

Badanie główne, w którym wykorzystano anonimową ankietę socjologiczną, poprzedzono pilotażem. W badanej próbie znalazło się łącznie 60 studentów – 30 z poziomu licencjackiego i 30 z poziomu magisterskiego; badaniem objęto wyłącznie kobiety. 25% studentek zdecydowało się na studia poza miejscem dotychczasowego zamieszkania ze względu na prestiż uczelni. 5% nie dostało się na inną uczelnię, 18% podjęło zaś taką decyzję, ponieważ mieszkała tam bliska osoba. 15% wyjechało z rodzinnych miast, ponieważ chcieli wyrwać się z domu. W przypadku 17% ankietowanych wyjazd na studia wiązał się z tym, że w miejscu zamieszkania nie było uczelni, w której chcieli kontynuować naukę. Problemów z przystosowaniem do miejsca studiów nie miało 27% studentek studiów licencjackich i 93% studentek studiów magisterskich. Na podstawie wyników badania stwierdzono, że studentki nieczęsto odwiedzają swoje rodzinne domy. Osoby ze studiów licencjackich znacznie częściej niż pozostałe badane decydowały się na zamieszkanie w akademiku; studentki studiów magisterskich wybierały samodzielne mieszkanie. Zauważono ponadto, że to rodzina jest najczęstszym źródłem utrzymania badanych kobiet. W dalszej kolejności była to praca – zwłaszcza wśród studentek studiów magisterskich. Okazało się, że pracę częściej podejmowały osoby pochodzące z mniejszych miast, a nie z dużych. Stwierdzono również, że wśród badanych studentek istnieje zapotrzebowanie na różnorodne komórki pomocy.

Deskryptory TESE: miejsce zamieszkania, wybór studiów, obszar miejski, rodzina, praca, wsparcie finansowe
TESE descriptors: place of residence, choice of studies, urban area, family, labour, financial support
Publikacje:
  • Szlendak, A. i Lemska, M. (2010). Socjologiczna analiza wybranych problemów wśród studentów Wydziału Nauk o Zdrowiu związanych z podjęciem edukacji poza miejscem dotychczasowego zamieszkania. Annales Academiae Medicae Gedanensis, 40, 101-108.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"