Obserwuj
Tytuł badania: |
Socjoekonomiczne determinanty samooceny stanu zdrowia studentów bydgoskich uczelni |
Instytucja: |
|
Data: |
listopad 2013 |
Badacz: |
Agnieszka Bonek, Angelika Gawron, Błażej Łyszczarz |
Abstrakt: |
Celem badania było wykazanie korelacji zachodzących między czynnikami społecznymi i ekonomicznymi a samooceną stanu zdrowia studentów. W badaniu wzięto pod uwagę dwie publiczne bydgoskie uczelnie: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego oraz Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy. Łącznie przebadano 206 studentów (pierwotnie wylosowano 220 osób): 130 kobiet i 76 mężczyzn. Narzędziem badawczym był anonimowy autorski kwestionariusz ankiety. 78,1% respondentów oceniło swój stan zdrowia jako dobry lub bardzo dobry. 5,4% natomiast oceniło go jako zły bądź bardzo zły. Mężczyźni wykazali się wyższą samooceną stanu zdrowia niż kobiety. Do osób z wysoką samooceną zaliczono studentów, którzy nie mają nikogo na utrzymaniu i którzy otrzymują wyższe wynagrodzenie miesięczne. Niższa samoocena cechowała osoby o gorszym statusie materialnym. Badanie potwierdziło silną zależność pomiędzy wysoką samooceną stanu zdrowia przez respondentów a dobrą sytuacją materialną. Pozostałe czynniki nie miały znaczącego wpływu na ocenę respondentów w aspekcie ich stanu zdrowia. |
Autorskie słowa kluczowe: |
studenci, samoocena zdrowia, czynniki socjoekonomiczne, uczelnie wyższe |
Author's Keywords: |
students, self-rated health, socio-economic factors, universities |
Deskryptory TESE: |
samoocena, zdrowie, student, szkoła wyższa, ankieta |
TESE descriptors: |
self-evaluation, health, student, higher education, questionnaire |
Publikacje: |
- Łyszczarz, B., Gawron, A. i Bonek, A. (2014). Socjoekonomiczne determinanty samooceny stanu zdrowia studentów bydgoskich uczelni. Problemy Higieny i Epidemiologii, 3, 754-760.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.