Tytuł badania: |
Massive Open Online Courses, czyli o ewolucji kształcenia korespondencyjnego |
Projekt badawczy: |
- Postawy i oczekiwania studentów I roku wobec AEP
|
Instytucja: |
|
Data: |
2007 |
Badacz: |
Aldona Andrzejczak, Arleta Hrehorowicz |
Abstrakt: |
Przedmiotem badania były oczekiwania studentów wobec zajęć dydaktycznych, a także wobec wykładowców w ramach Massive Open Online Courses (MOOCS), czyli serii wykładów prezentowanych w formie krótkich filmów. Chciano uzyskać informacje na temat przydatności konkretnych zajęć oraz jakości sposobu ich prowadzenia. W badaniu wzięli udział studenci pierwszego roku studiów stacjonarnych i niestacjonarnych Wydziału Ekonomii, Wydziału Informatyki i Gospodarki Elektronicznej obecnego Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Łącznie w badaniu wzięło udział 554 studentów. 84,8% studentów potwierdziło, że warto uczęszczać na zajęcia dydaktyczne prowadzone tą metodą. Ważne w prowadzeniu zajęć (zdaniem respondentów) są relacje prowadzącego ze studentami, a także sposób prowadzenia zajęć. Badanie potwierdziło, że 72% studentów nie czuje się komfortowo, zadając pytania w przypadku niezrozumienia przekazywanych przez wykładowcę treści nauczania. Wnioski z badania pokazały konieczność wykorzystywania narzędzi elektronicznych wspomagających proces kształcenia nie tylko jako platformy do przekazywania nauczanych treści, lecz także do wymiany myśli i opinii studentów. |
Autorskie słowa kluczowe: |
szkolnictwo wyższe, e-learning, MOOCS, kształcenie zdalne, kompetencje, efektywność |
Author's Keywords: |
higher education, e-learning, MOOCS, distance education, competence, effectiveness |
Deskryptory TESE: |
nauczanie, nauczanie na odległość, nauczanie wspomagane komputerem, szkoła wyższa, student, kompetencje, efekt uczenia się, technologia informacyjno-komunikacyjna |
TESE descriptors: |
teaching, distance learning, computer-assisted learning, higher education, student, competence, learning outcome, ICT |
Publikacje: |
- Hrehorowicz, A. (2014). Massive Open Online Courses, czyli o ewolucji kształcenia korespondencyjnego. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 4, 41-52.
|