BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Massive Open Online Courses, czyli o ewolucji kształcenia korespondencyjnego
Projekt badawczy:
  • Postawy i oczekiwania studentów I roku wobec AEP
Instytucja:
Data: 2007
Badacz: Aldona Andrzejczak, Arleta Hrehorowicz
Abstrakt:

Przedmiotem badania były oczekiwania studentów wobec zajęć dydaktycznych, a także wobec wykładowców w ramach Massive Open Online Courses (MOOCS), czyli serii wykładów prezentowanych w formie krótkich filmów. Chciano uzyskać informacje na temat przydatności konkretnych zajęć oraz jakości sposobu ich prowadzenia. W badaniu wzięli udział studenci pierwszego roku studiów stacjonarnych i niestacjonarnych Wydziału Ekonomii, Wydziału Informatyki i Gospodarki Elektronicznej obecnego Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Łącznie w badaniu wzięło udział 554 studentów. 84,8% studentów potwierdziło, że warto uczęszczać na zajęcia dydaktyczne prowadzone tą metodą. Ważne w prowadzeniu zajęć (zdaniem respondentów) są relacje prowadzącego ze studentami, a także sposób prowadzenia zajęć. Badanie potwierdziło, że 72% studentów nie czuje się komfortowo, zadając pytania w przypadku niezrozumienia przekazywanych przez wykładowcę treści nauczania. Wnioski z badania pokazały konieczność wykorzystywania narzędzi elektronicznych wspomagających proces kształcenia nie tylko jako platformy do przekazywania nauczanych treści, lecz także do wymiany myśli i opinii studentów.

Autorskie słowa kluczowe: szkolnictwo wyższe, e-learning, MOOCS, kształcenie zdalne, kompetencje, efektywność
Author's Keywords: higher education, e-learning, MOOCS, distance education, competence, effectiveness
Deskryptory TESE: nauczanie, nauczanie na odległość, nauczanie wspomagane komputerem, szkoła wyższa, student, kompetencje, efekt uczenia się, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: teaching, distance learning, computer-assisted learning, higher education, student, competence, learning outcome, ICT
Publikacje:
  • Hrehorowicz, A. (2014). Massive Open Online Courses, czyli o ewolucji kształcenia korespondencyjnego. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 4, 41-52.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"