BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Forma i treść komunikatu multimedialnego w dobie zaniku czytelnictwa – wyniki badań
Instytucja:
Data: 2008 – 2014
Badacz: Jacek Jędryczkowski
Abstrakt:

Celem badania była odpowiedź na pytanie: czy wykonywanie zadań zgodnie z instrukcją online o uproszczonej formie (pojedynczy obraz graficzny lub krótki film) wiąże się z uzyskiwaniem porównywalnych czasów pracy, jak w przypadku korzystania z instrukcji online wyłącznie w formie tekstu. W eksperymencie pedagogicznym wzięło udział 114 studentów, których podzielono na dwie grupy: kontrolną (N =57) oraz eksperymentalną (N = 57). Eksperyment polegał na ocenie skuteczności poszczególnych typów instrukcji w oparciu o porównanie ilości czasu potrzebnej na wykonanie zadań laboratoryjnych. W grupie kontrolnej wykorzystano instrukcje w formie tekstowej, w eksperymentalnej natomiast – w formie dostępnego online filmu ekranowego oraz rysunku zawierającego zredukowany tekst. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono istnienie statystycznie istotnej rozbieżności wyników w obu grupach. Wykazano, że wykonanie zadania zgodnie z instrukcją w formie odpowiednio przygotowanego obrazu graficznego oraz w formie filmu ekranowego wiązało się ze zwiększeniem tempa pracy respondentów.

Author's Keywords: ICT, teaching and learning methods, multimedia, blended learning, e-learning
Deskryptory TESE: e-kształcenie, metoda nauczania, nauczanie, student, metodyka, technologia informacyjno-komunikacyjna, nauczanie wspomagane komputerem, nauczanie na odległość
TESE descriptors: e-learning, teaching method, teaching, student, learning theory, ICT, computer-assisted learning, distance learning
Publikacje:
  • Jędryczkowski, J. (2014). Forma i treść komunikatu multimedialnego w dobie zaniku czytelnictwa – wyniki badań. General and Professional Education, 2, 36-45.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"