BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Analiza zainteresowania technicznymi kierunkami studiów na Wydziale Mechanicznym Akademii Morskiej w Szczecinie
Instytucja:
Data: 2012 – 2013
Badacz: Grzegorz Nicewicz
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu diagnozy zainteresowania technicznymi kierunkami studiów na Wydziale Mechanicznym Akademii Morskiej w Szczecinie. Próba liczyła 119 kandydatów (w tym 111 mężczyzn i 8 kobiet) na studia na AM. Wśród respondentów 90 osób ukończyło liceum ogólnokształcące, 27 – technikum, a 2 inny rodzaj szkoły (liceum zawodowe i szkołę policealną); 27 badanych pochodziło ze wsi, 14 z miasta gminnego, 37 z miasta powiatowego, 7 z dużego miasta, a 33 osoby z miasta wojewódzkiego. Do zebrania materiału posłużono się ankietą. Na podstawie otrzymanych odpowiedzi ustalono, że najpopularniejszym źródłem informacji o AM byli koledzy oraz rodzina (w dalszej kolejności podawano: internet i szkołę). Okazało się, że najmniejsze znaczenie miały informacje przekazywane w ulotkach, telewizji, radiu, prasie codziennej czy na bezpłatnych kursach. Wykazano również, że główną motywacją ankietowanych w wyborze uczelni była przede wszystkim możliwość wykonywania dobrze płatnego zawodu i łatwość znalezienia pracy po ukończeniu studiów (wskazywano również: możliwość poznania świata i podróżowanie, a także renomę uczelni). W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono ponadto, że kandydaci oczekiwali do AM w Szczecinie przede wszystkim: praktycznej nauki zawodu (87 wskazań), zdobycia nowoczesnej wiedzy technicznej (67) oraz profesjonalnej kadry dydaktycznej (59).

Author's Keywords: high school graduates, professional education, professional didactics, technical disciplines
Deskryptory TESE: student, absolwent, przejście ze szkoły średniej do wyższej, planowanie edukacji, wybór studiów
TESE descriptors: student, school leaver, transition from upper secondary to higher education, educational planning, choice of studies
Publikacje:
  • Nicewicz, G. (2013). Analiza zainteresowania technicznymi kierunkami studiów na Wydziale Mechanicznym Akademii Morskiej w Szczecinie. General and Professional Education, 4, 8-15.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"