BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wielkość klasy a przeciętne zaangażowanie ucznia na lekcji. Zastosowanie systemu obserwacyjnego Argos
Instytucja:
Data: [2013]
Badacz: Michał Modzelewski, Jolanta Pisarek
Abstrakt:

Przedmiot badawczy stanowił związek pomiędzy zaangażowaniem uczniów w lekcję a wielkością klasy. Analizie poddano dane pochodzące z Badania szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia (SUEK), w którym wykorzystano system obserwacyjny Argos. Obserwacjami objęto 68 klas piątych (wiek uczniów mieścił się w przedziale 11-12 lat). Wśród oddziałów zaklasyfikowanych do badania znalazły się klasy małe (19 uczniów, N = 27) oraz duże (23 uczniów, N = 41). W każdym oddziale przeprowadzono 15 godzin obserwacji (analizy zrealizowano oddzielnie dla lekcji języka polskiego i matematyki). Na podstawie zgromadzonego materiału stwierdzono, że uczniowie więcej pracowali nad zadaniem w małych klasach. Zanotowano również, że w dużych klasach istniało większe zróżnicowanie średnich prawdopodobieństwa zaobserwowania ucznia niepracującego nad zadaniem niż w małych oddziałach klasowych.

Deskryptory TESE: uczeń, lekcja, postawa, atmosfera w klasie, klasa, liczebność klasy, zachowania
TESE descriptors: pupil, lesson, attitude, classroom climate, class, class size, behaviour
Publikacje:
  • Pisarek, J. i Modzelewski, M. (2014). Wielkość klasy a przeciętne zaangażowanie ucznia na lekcji. Zastosowanie systemu obserwacyjnego Argos. Pobrane z http://eduentuzjasci.pl/publikacje-suek.html
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"