Obserwuj
Tytuł badania: |
Wielkość klasy a przeciętne zaangażowanie ucznia na lekcji. Zastosowanie systemu obserwacyjnego Argos |
Instytucja: |
|
Data: |
[2013] |
Badacz: |
Michał Modzelewski, Jolanta Pisarek |
Abstrakt: |
Przedmiot badawczy stanowił związek pomiędzy zaangażowaniem uczniów w lekcję a wielkością klasy. Analizie poddano dane pochodzące z Badania szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia (SUEK), w którym wykorzystano system obserwacyjny Argos. Obserwacjami objęto 68 klas piątych (wiek uczniów mieścił się w przedziale 11-12 lat). Wśród oddziałów zaklasyfikowanych do badania znalazły się klasy małe (19 uczniów, N = 27) oraz duże (23 uczniów, N = 41). W każdym oddziale przeprowadzono 15 godzin obserwacji (analizy zrealizowano oddzielnie dla lekcji języka polskiego i matematyki). Na podstawie zgromadzonego materiału stwierdzono, że uczniowie więcej pracowali nad zadaniem w małych klasach. Zanotowano również, że w dużych klasach istniało większe zróżnicowanie średnich prawdopodobieństwa zaobserwowania ucznia niepracującego nad zadaniem niż w małych oddziałach klasowych. |
Deskryptory TESE: |
uczeń, lekcja, postawa, atmosfera w klasie, klasa, liczebność klasy, zachowania |
TESE descriptors: |
pupil, lesson, attitude, classroom climate, class, class size, behaviour |
Publikacje: |
- Pisarek, J. i Modzelewski, M. (2014). Wielkość klasy a przeciętne zaangażowanie ucznia na lekcji. Zastosowanie systemu obserwacyjnego Argos. Pobrane z http://eduentuzjasci.pl/publikacje-suek.html
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.