BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wybrane aspekty stylu życia młodzieży akademickiej
Instytucja:
Data: [2010]
Badacz: Katarzyna Sygit
Abstrakt:

Głównym celem badania była weryfikacja wybranych aspektów stylu życia studentów. Badano następujące kwestie: odżywianie, aktywność fizyczną, używki. Dodatkowo zbadano także czynniki, które wpływają na styl życia młodzieży akademickiej. W badaniu wzięli udział studenci Uniwersytetu Szczecińskiego z Instytutu Kultury Fizycznej. Łącznie przebadano 149 studentów z kierunków: wychowanie fizyczne i zdrowie publiczne. Narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. Wyniki badania (pozyskane w procesie analizy statystycznej) potwierdziły zależność pomiędzy stylem życia studentów a ich płcią i wiekiem (styl życia o charakterze prozdrowotnym przeważał w grupie kobiet w wieku 19-21 lat). Ponadto zależność zachodziła także ze względu na kierunek studiów (prozdrowotny styl życia przeważał u studentów wychowania fizycznego – 88,57%).

Autorskie słowa kluczowe: styl życia, młodzież akademicka, zachowania zdrowotne
Author's Keywords: lifestyle, university students, health behaviour
Deskryptory TESE: życie studenckie, młodzież, student, ankieta, zachowania
TESE descriptors: student life, youth, student, questionnaire, behaviour
Publikacje:
  • Sygit, K. (2011). Wybrane aspekty stylu życia młodzieży akademickiej. Polski Przegląd Nauk o Zdrowiu, 4, 436-445.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"