Obserwuj
Tytuł badania: |
Edukacja zdrowotna w szkolnej praktyce procesu wychowania fizycznego |
Instytucja: |
|
Data: |
2014 |
Badacz: |
Piotr Matłosz, Krzysztof Warchoł, Maria Zadarko-Domaradzka |
Abstrakt: |
Celem badania była ilustracja realizacji edukacji zdrowotnej prowadzonej w ramach wychowania fizycznego w szkołach województwa podkarpackiego. Zbadano także determinanty warunkujące realizację edukacji zdrowotnej. Badanie miało charakter anonimowy. Posłużono się techniką ankiety. Łącznie wzięło w nim udział 299 nauczycieli z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z Podkarpacia (64,2% mężczyzn, 35,8% kobiet). 64,2% nauczycieli opowiedziało się za słusznym włączeniem edukacji zdrowotnej do podstawy programowej. 93% respondentów widziało potrzebę edukacji uczniów w zakresie zdrowia. Nauczyciele ocenili wysoko swoją wiedzę i przygotowanie do prowadzenia zajęć z edukacji zdrowotnej. Głównymi czynnikami różnicującymi czas realizacji edukacji zdrowotnej w badanych szkołach okazały się samoocena poziomu wiedzy nauczycieli w zakresie zdrowia oraz samoocena ich przygotowania do zajęć z tego obszaru. Wnioski z badania są propozycją postrzegania zajęć z wychowania fizycznego jako lekcji prozdrowotnych, a nie tylko prosportowych. |
Autorskie słowa kluczowe: |
nauczyciele, edukacja zdrowotna, wychowanie fizyczne, Podkarpacie, reforma programowa |
Author's Keywords: |
teachers, health education, physical education, Subcarpatian, curriculum reform |
Deskryptory TESE: |
edukacja zdrowotna, szkoła, wychowanie fizyczne, ankieta, nauczyciel, reforma programu nauczania |
TESE descriptors: |
health education, school, physical education, questionnaire, teacher, curriculum reform |
Publikacje: |
- Zadarko-Domaradzka, M., Matłosz, P. i Warchoł, K. (2014). Edukacja zdrowotna w szkolnej praktyce procesu wychowania fizycznego. Problemy Higieny i Epidemiologii, 3, 673-678.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.