Obserwuj
Tytuł badania: |
Tematyka seksualności w czasopismach czytanych przez młodzież |
Instytucja: |
|
Data: |
[2013] |
Badacz: |
Aleksandra Karasińska |
Abstrakt: |
Na podstawie wyników badania dokonano weryfikacji informacji, norm i wartości przekazywanych w czasopismach czytanych przez młodzież w kontekście kształtowania obrazu własnej seksualności. W badaniu analizie poddano czasopisma Bravo, Bravo Girl, Cosmopolitan, Joy i Glamour, ukazujące się w latach 2006-2013. Wykazano, że autorzy artykułów w czasopismach Bravo i Bravo Girl prezentują różne formy aktywności seksualnej młodzieży, w tym masturbację, necking, petting, a także inicjację płciową jako efekt działań seksualnych młodych ludzi. W czasopismach tych ukazują się również listy czytelników, głównie dziewcząt, w których zadawane są pytania o kwestie seksualne i zdrowotne. W analizowanych tytułach publikowane są artykuły dotyczące technik uwodzenia mężczyzn przez kobiety, a także sposobów znalezienia partnera w internecie. W prywatnych listach drukowanych w czasopismach dziewczęta przyznają się do zdrady swoich partnerów; redakcja nie prezentuje swojego stosunku wobec zdrady. Wobec masturbacji redaktorzy Bravo Girl ustosunkowują się pozytywnie, traktują ją jako metodę rozładowania napięcia seksualnego. Z kolei autorzy Cosmopolitan zachęcają czytelników do codziennej masturbacji. Jako aktywność seksualną pozwalającą na osiągnięcie satysfakcji seksualnej redakcja czasopisma Bravo traktuje petting; pisze o nim jako o doświadczeniu pozwalającym na poznanie reakcji swojego ciała i ciała partnera, a także wzajemnych potrzeb. |
Deskryptory TESE: |
wychowanie seksualne, wiedza, czasopismo, młodzież, zachowania |
TESE descriptors: |
sex education, knowledge, periodical, youth, behaviour |
Publikacje: |
- Karasińska, A. (2014). Tematyka seksualności w czasopismach czytanych przez młodzież. Fides et Ratio, 4. Pobrane z http://www.stowarzyszeniefidesetratio.pl/Presentations0/2014-4Karasinska.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.