Tytuł badania: |
Spojrzenie na tarczę szkolną |
Data: |
1991 |
Badacz: |
Czesław Nicewicz |
Abstrakt: |
Celem badania było poznanie opinii uczniów szkół średnich na temat tarczy szkolnej, stroju szkolnego oraz samej szkoły. O zdanie na temat tarczy szkolnej zapytano także nauczycieli i dyrektorów. 7% uczniów nosiło tarcze z satysfakcją albo dumą. Dla reszty noszenie znaku było uciążliwe, niektórzy postrzegali to jako przymus. Czasami uczniowie przestawali w ogóle nosić tarcze podczas roku szkolnego. Ze stosunkiem do tarczy wiązał się stosunek do szkoły – nieco ponad połowa (58%) badanych uczniów wyrażała się pozytywnie o swojej szkole. 2% badanych wyrażało nienawistny stosunek wobec szkoły. Zdecydowana większość uczniów prezentowała negatywny stosunek wobec możliwości wprowadzenia jednolitego stroju szkolnego.
|
Deskryptory TESE: |
postawa wobec szkoły, dyscyplina szkolna, regulamin szkoły, protest, niezadowolenie ze szkoły, zachowania społeczne, wartości obywatelskie |
TESE descriptors: |
attitude towards school, school discipline, school rules, protest, school disaffection, social behaviour, civic values |
Publikacje: |
- Nicewicz, C. (1992). Spojrzenie na tarczę szkolną. Nowa Szkoła, 2, 83-84.
|