BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Spojrzenie na tarczę szkolną
Data: 1991
Badacz: Czesław Nicewicz
Abstrakt:

Celem badania było poznanie opinii uczniów szkół średnich na temat tarczy szkolnej, stroju szkolnego oraz samej szkoły. O zdanie na temat tarczy szkolnej zapytano także nauczycieli i dyrektorów. 7% uczniów nosiło tarcze z satysfakcją albo dumą. Dla reszty noszenie znaku było uciążliwe, niektórzy postrzegali to jako przymus. Czasami uczniowie przestawali w ogóle nosić tarcze podczas roku szkolnego. Ze stosunkiem do tarczy wiązał się stosunek do szkoły – nieco ponad połowa (58%) badanych uczniów wyrażała się pozytywnie o swojej szkole. 2% badanych wyrażało nienawistny stosunek wobec szkoły. Zdecydowana większość uczniów prezentowała negatywny stosunek wobec możliwości wprowadzenia jednolitego stroju szkolnego.
 

Deskryptory TESE: postawa wobec szkoły, dyscyplina szkolna, regulamin szkoły, protest, niezadowolenie ze szkoły, zachowania społeczne, wartości obywatelskie
TESE descriptors: attitude towards school, school discipline, school rules, protest, school disaffection, social behaviour, civic values
Publikacje:
  • Nicewicz, C. (1992). Spojrzenie na tarczę szkolną. Nowa Szkoła, 2, 83-84.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"