Obserwuj
Tytuł badania: |
Spójrzmy na efektywność wiejskich gimnazjów |
Instytucja: |
|
Data: |
2008 – 2009 |
Badacz: |
Anna Rappe |
Abstrakt: |
Badanie polegało na wyliczeniu jednorocznego wskaźnika Edukacyjnej Wartości Dodanej (EWD) dla 6489 gimnazjów (w tym 3200 wiejskich). Raport ilustruje terytorialne rozmieszczenie gimnazjów zlokalizowanych na wsi z uwzględnieniem podziału na województwa (najwięcej w województwie mazowieckim: 411, najmniej w województwie lubuskim: 57). Badane gimnazja podzielono na trzy grupy: wartości ujemne EWD, czyli niska efektywność, szkoły o przeciętnej efektywności oraz o wysokiej efektywności (wartości dodatnie EWD). W części humanistycznej rozkład powyższych wskaźników przedstawia się następująco: szkoły o niskiej efektywności (23%), szkoły o przeciętnej efektywności (55%), szkoły o wysokiej efektywności (22%); w części matematyczno-przyrodniczej natomiast: szkoły o niskiej efektywności (21%), szkoły o przeciętnej efektywności (58%), szkoły o wysokiej efektywności (21%). W doniesieniu zilustrowano przykład analizy dla powiatu krakowskiego. Wnioski z badania potwierdziły wzrost liczby gimnazjów na terenach wiejskich. |
Deskryptory TESE: |
szkoła, efekt uczenia się, gimnazjum, jakość kształcenia, jakość nauczania, edukacja, obszar wiejski |
TESE descriptors: |
school, learning outcome, lower secondary, quality of education, teaching quality, education, rural area |
Publikacje: |
- Rappe, A. (2009). Spójrzmy na efektywność wiejskich gimnazjów. W: B. Niemierko i M.K. Szmigel (red.), Badania międzynarodowe i wzory zagraniczne w diagnostyce edukacyjnej (163-170). Kielce: Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.