BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Potencjał kariery studentów kierunków i specjalności informatologicznych
Instytucja:
Data: [2012]
Badacz: Marzena Świgoń
Abstrakt:

Celem badania o charakterze jakościowo-ilościowym było określenie poziomu potencjału kariery wśród polskich studentów. W badaniu posłużono się brytyjskim wzorcem modelu potencjału zatrudnienia studentów oraz skalą diagnozującą pomiar samooceny wspomnianego potencjału. Wykorzystano także autorski kwestionariusz ankiety. W badaniu posłużono się metodologią sondażu diagnostycznego. Wyniki opracowano za pomocą analizy statystycznej (statystyka opisowa i indukcyjna). W badaniu wzięło udział 510 studentów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa (424 kobiety, 86 mężczyzn). Wyniki badania dowiodły, że bardzo wysoki poziom potencjału kariery odczuło 2,2% studentów, wysoki poziom – 11,6%, niski – 15,1%, bardzo niski – 6,9%. Tym samym poziom potencjału kariery u studentów kierunków i specjalności informatologicznych plasuje się na przeciętnym poziomie.

Autorskie słowa kluczowe: studenci, zatrudnialność, indywidualne zarządzanie wiedzą i informacją, potencjał kariery
Author's Keywords: students, employability, personal knowledge and information management
Deskryptory TESE: kariera zawodowa, student, zatrudnienie, zarządzanie wiedzą, praca
TESE descriptors: career, student, employment, knowledge management, labour
Publikacje:
  • Świgoń, M. (2014). Potencjał kariery studentów kierunków i specjalności informatologicznych. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 2, 79-90.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"