Tytuł badania: |
Motywy wyboru specjalności wychowanie fizyczne specjalne przez studentki i studentów Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu |
Instytucja: |
|
Data: |
1998 – 2010 |
Badacz: |
Lesław Kulmatycki |
Abstrakt: |
Celem badania była weryfikacja motywów, jakimi kierowali się studenci przy wyborze specjalności wychowanie fizyczne specjalne w Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Postawiono m.in. następujące pytania: czy można wymienić mniej lub bardziej istotne kategorie motywów, którymi kierowali się studenci; czy, a jeśli tak, to jak bardzo różni się motywacja wyboru specjalności studentów od motywacji studentek. W badaniu wykorzystano narzędzie kwestionariusza ankiety. Łącznie przebadano 267 osób (110 studentów oraz 157 studentek). Wszystkie odpowiedzi respondentów zaklasyfikowano do sześciu kategorii motywów: pomoc, zainteresowania, samorealizacja, wiedza, praca, doświadczenie. Wyniki wskazały, że dla studentów najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze specjalności była samorealizacja; dla studentek natomiast była to chęć niesienia pomocy innym. Do najrzadziej wybieranych motywów zaliczono wiedzę i doświadczenia. |
Autorskie słowa kluczowe: |
studenci, wychowanie fizyczne specjalne, specjalność, motywy |
Author's Keywords: |
students, adapted physical education, specialty, motives |
Deskryptory TESE: |
motywacja, socjalizacja, wychowanie fizyczne, student, studia wyższe |
TESE descriptors: |
motivation, socialisation, physical education, student, higher education course |
Publikacje: |
- Kulmatycki, L. (2014). Motywy wyboru specjalności wychowanie fizyczne specjalne przez studentki i studentów Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, 45, 99-105.
|