BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Kompetencje komunikacyjne przyszłych nauczycieli edukacji techniczno-informatycznej
Instytucja:
Data: [2013]
Badacz: Elżbieta Sałata
Abstrakt:

Przedmiotem badania były kompetencje komunikacyjne przyszłych nauczycieli edukacji techniczno-informatycznej. Wykorzystano technikę ankiety. Łącznie w badaniu wzięło udział 196 osób. Byli to studenci wyżej wymienionego kierunku. Wyniki badania (opracowane za pomocą analizy ćwiartkowej) potwierdziły, jak kompetencje komunikacyjne i różne ich składowe wypadają w samoocenie studentów. Na poziomie bardzo dobrym plasowały się: komunikacja niewerbalna, w tym: mimika, postawa ciała, zadbany wygląd, kontakt wzrokowy (80%), umiejętność słuchania (71%), asertywność (63%). W sposób niedostateczny zostały opanowane takie elementy badanych kompetencji jak: rozwiązywanie sytuacji konfliktowych (6,2%), umiejętność przemawiania (5,1%) oraz wzbudzanie wrażliwości językowej (5,1%). Wnioski z badania są postulatem rozwijania kompetencji u nauczycieli na każdym etapie kariery zawodowej.

Autorskie słowa kluczowe: nauczyciel, kompetencje komunikacyjne, Edukacja Techniczno-Informatyczna
Author's Keywords: teacher, Communications competences, computer science, technical education
Deskryptory TESE: kompetencje językowe, komunikacja werbalna, kompetencje, edukacja, nauczyciel, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: language skills, verbal communication, competence, education, teacher, ICT
Publikacje:
  • Sałata, E. (2014). Kompetencje komunikacyjne przyszłych nauczycieli edukacji techniczno-informatycznej. Edukacja – Technika – Informatyka, 5(1), 420-427.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"