BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Skutki przyjęcia niedozwolonej pomocy edukacyjnej dla oceny własnej osoby jej biorcy: czy niedozwolona pomoc może szkodzić uczniowi, czy być dla niego korzystna?
Instytucja:
Data: [2012]
Badacz: Kinga Lachowicz-Tabaczek, Justyna Śniecińska
Abstrakt:

Celem badania o charakterze eksperymentu była weryfikacja reakcji na niedozwoloną pomoc dostarczaną przez rówieśnika. Do badania włączono 143 studentów studiów zaocznych z kierunków ekonomicznych (55 mężczyzn, 88 kobiet). Wszystkich badanych podzielono na 25-35-osobowe grupy. Zadanie badanych studentów polegało na wyobrażeniu sobie kartkówki z fizyki, która nie była uprzednio zapowiadana. Otrzymane wyniki poddano serii jednoczynnikowych analiz wariancji ANOVA. Okazało się, że ci, którzy wyobrażali sobie niedozwoloną pomoc kolegi, ocenili niżej swoje sprawności niż ci, którzy wyobrazili dozwoloną pomoc nauczyciela. Podobną zależność zanotowano w aspekcie bycia moralnym. Dowiedziono, że rodzaj wyobrażeń miał wpływ na ocenę atrakcyjności kolegi, który tę pomoc oferował. W badaniu nie wykazano zależności pomiędzy oceną własnej atrakcyjności interpersonalnej a tym, kto udzielał faktycznej pomocy.

Autorskie słowa kluczowe: samoocena, obraz siebie, niedozwolona pomoc
Author's Keywords: self-evaluation, self-perception, unlawful educational help
Deskryptory TESE: edukacja, uczeń, samoocena, szkoła, student
TESE descriptors: education, pupil, self-evaluation, school, student
Publikacje:
  • Śniecińska, J. i Lachowicz-Tabaczek, K. (2014). Skutki przyjęcia niedozwolonej pomocy edukacyjnej dla oceny własnej osoby jej biorcy: czy niedozwolona pomoc może szkodzić uczniowi, czy być dla niego korzystna? Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 67(3), 101-110.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"