| Tytuł badania: | 
		Realizacja edukacji zdrowotnej w podkarpackich szkołach po reformie programowej w opinii nauczycieli wychowania fizycznego | 
	
		
		
		
				
			| Instytucja: | 
			 | 
		
			
		| Data: | 
		luty 2014 | 
	
	
		| Badacz: | 
		Maria Zadarko-Domaradzka | 
	
	
		| Abstrakt: | 
		
			 Celem badania była ocena procesu realizacji edukacji zdrowotnej, wdrażanej po reformie programowej. Zbadano opinię 299 nauczycieli wychowania fizycznego z podkarpackich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Postawiono m.in. następujące pytania badawcze: jakie jest zdanie nauczycieli na temat edukacji zdrowotnej z perspektywy osób pracujących z młodzieżą; czy istnieje zależność między kategorią szkoły (miejskie, powiatowe, gminne) a hospitacją zajęć z edukacji zdrowotnej. Wykorzystano metodologię sondażu diagnostycznego (techniką badawczą była autorska ankieta elektroniczna). 92,9% respondentów wskazało na potrzebę realizowania edukacji zdrowotnej w szkole. Co trzeci badany wskazał na lekcje wychowania fizycznego jako na przedmiot, w ramach którego powinna być wdrażana edukacja zdrowotna (32,1%). Według nauczycieli przeciętnie co trzeci uczeń interesuje się badaną tematyką (37,4%). Okazało się, że co trzeci nauczyciel przeznacza całą jednostkę lekcyjną wychowania fizycznego na edukację zdrowotną. Potwierdzono zależność pomiędzy typem szkoły a zajęciami hospitowanymi przez dyrekcję. 		 | 
	
			
			| Autorskie słowa kluczowe: | 
			edukacja zdrowotna, podstawa programowa, lekcje WF, nauczyciele WF | 
		
			
		| Author's Keywords: | 
		health education, core curriculum, PE classes, PE teachers | 
	
		
		| Deskryptory TESE: | 
		zdrowie, edukacja zdrowotna, szkoła, reforma programu nauczania, wychowanie fizyczne, nauczyciel | 
	
	
		| TESE descriptors: | 
		health, health education, school, curriculum reform, physical education, teacher | 
	
	
		| Publikacje: | 
		- Zadarko-Domaradzka, M. (2015). Realizacja edukacji zdrowotnej w podkarpackich szkołach po reformie programowej w opinii nauczycieli wychowania fizycznego. Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, 48, 119-126.
 
  |